مهدویان فر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در نشست با مسئولین حرم مطهر حضرت زینب سلام‌الله‌علیها مصادف با آغاز ایام گرامیداشت دهه فجر گفت: خوشحالم که با فعالیت های صورت گرفته این آستان مقدس در ارتقا سطح اجتماعی منطقه ۱۴ اصفهان، شریک اجتماعی قوی در پیشبرد اهداف خود داریم.

مهدویان فر ضمن تشکر از اقدامات امور اجتماعی حرم مطهر خواهر امام رضا علیهماالسلام،  نقطه مشترک کارهای خیرانه در کشورهای دیگر را عدم مداخله دولت ها و اداره امور به دست سازمان های مردم نهاد دانست و متذکر شد: در ایران نهاد تنظیم گر و هماهنگ کننده بین فعالین عرصه نیکوکاری وجود ندارد، اما خوب است که این خلاء در بین خیریه ها حس شده است، دولت باید فقط نقش حمایتی و تسهیل گر داشته باشد. امیدوارم این گفتمان به صورت جدی شکل بگیرد تا در مسیر درست قرار بگیریم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری در ادامه خاطرنشان کرد: مداخله در خیریه ها باید اقناع گرایانه باشد نه با نگاه حکومتی. استانداری میتواند نقش مداخله در محلات کمتر برخوردار را ایفا کند که الگو و نسخه تجربه شده توانمندسازی جوامع محلی است و هیچ راهی برای ارتقا وجود ندارد مگر توانمندسازی اجتماع محور یا محله به محله؛ زیرا مسائل برخی محله ها علاوه بر ارتقا سطح فرهنگی، اجتماعی، مباحث امنیتی، بهداشت و سلامت، اشتغال و حوزه کالبد فیزیک شهری است. بنا به گفته کارشناسان در اصفهان فضاهای بی دفاع شهری وجود دارد که باید مرتفع گردد.

او در پایان گفت: اگر دنبال کار منسجم هستیم باید همگرا شویم و الزام این همگرایی مدل درست است که به اراده حاکمیتی نیز نیاز دارد. امید است اراده جدی برای این هم افزایی شکل بگیرد و بتوانیم کارهایی با حسن فاعلی را همراه با حسن فعلی و نتیجه مطلوب به لطف خدا و این بانوی کرامت رقم بزنیم.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌زاده مدیر حرم مطهر حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، این آستان مقدس را تنها محور و نقطه اطمینان فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۴ اصفهان عنوان نمود که بیشترین فعالیت اجتماعی آن در حوزه بانوان و خانواده است و خاطرنشان کرد: ان شاالله با محوریت این امامزاده به ارتقا سطح فرهنگی و اجتماعی کمک شود.

هومن هاشمی نژاد مسئول امور اجتماعی حرم مطهر نیز سه محور اصلی این بخش را که شامل راهبری مجموعه های فعال منطقه ۱۴، طراحی و پیاده سازی مددکاری علمی و متفاوت از دیگر خیریه ها و ارائه خدمات اجتماعی به مردم بخصوص نیازمندان بود را تببین نمود و تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی را از دستاوردهای مهم این فعالیت ها دانست.

در پایان جلسه دکتر مهدویان فر نشان خادمی آستان مقدس حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را دریافت نمود.