نشست مشترک هیئت امنای آستان مقدس حضرت زینب خواهر امام رضا علیهماالسلام با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به ویژه کمیسون فرهنگی و شهردار منطقه 14 شهرداری اصفهان 20 آذرماه 1399 برگزار گردید.

در این جلسه تعیین وضعیت طرح میدان شهری؛ که می تواند به حل چالش های فرهنگی، اجتماعی و جبران کمبود زیرساخت های موجود در منطقه کمک کند با چشم انداز تبدیل شدن به قطب زیارت و گردش گری معنوی و ایجاد فضاهای فرهنگی، اجتماعی بررسی شد.

رییس و ‌اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، مسئولین و شهردار منطقه در خصوص پیگیری این موضوع تا به سرانجام رسیدن و ایجاد شرایط مطلوب، قول مساعد دادند

به گفته مسئولین و مدیران حرم حضرت زینب خواهر امام رضا علیهما السلام، بزرگترین چالش های این منطقه کمبود زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی است که این حرم مطهر با اجرای کامل طرح توسعه بخشی زیارتی و منطقه پیرامونی آن در قالب میدان شهری، می تواند مرکز تحولات فرهنگی شهر باشد.

با توجه به اینکه منطقه ۱۴یکی از مناطق آسیب پذیر، آسیب دیده و دارای معضلات اجتماعی در شهر اصفهان است،  اجرای طرح توسعه حرم مطهر با هدف تبدیل شدن به قطب مهم زیارتی کشور، ایجاد میدان شهری و مجموعه های پیرامونی آن با موضوع تحول در بافت فرسوده با محوریت فرهنگی و اجتماعی انجام خواهد پذیرفت و امنیت و اقتصاد و فرهنگ موردنیاز منطقه تامین می گردد.

همچنین توسعه فضاهای زیارتی مطلوب در حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها و ایجاد زیر ساخت های جذب و اسکان زائرین کشوری خصوصاً بین المللی می تواند موتور محرک توسعه شمال شهر اصفهان باشد که با محوریت حرم مطهر در چهار حوزه زیارتی معنوی، فرهنگی و اجتماعی، اشتغال زایی و معیشت باشد.

 

جهت مشاهده تصاویر کلیک نمایید