photo_2016-05-10_21-39-19 زائران حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( لیهم السلام ) همزمان با فرا رسیدن سومین روز از ماه شعبان المعظم که مصادف با میلاد حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است، با حضور در حرم نورانی خواهر بزرگوار حضرت رضا (علیه السلام) این میلاد خجسته را جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در روز میلاد مسعود سومین اختر تابناک امامت، حرم مطهرمیزبان خیل زائرانی بود که برای عرض تبریک و شادباش این میلاد فرخنده به حضرت زینب ( علیها السلام ) و امام زمان ( ارواحنافداه ) به حرم مطهر آمده بودند.

1

این مراسم با شکوه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت زهرا ( علیها السلام ) آستان مقدس آغاز و سپس حجت الاسلام والمسلمین امیری به ایراد سخنرانی پیرامون سیره زندگانی امام حسین (علیه السلام) پرداخت و گفت: فاطمه زهرا (عليها السلام) نوزاد فروزان را در قنداق زرد رنگى نزد سرور آفرينش، پيغمبر اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم)، آورد و حضرت در گوش راست نو رسيده قدسى اذان و گوش چپ اقامه خواند و جبرييل عليه السلام فرود آمد.

وی افزود: پيامبر اكرم ( صلى الله عليه و آله و سلم ) روز هفتم ولادت ، گوسفندى را عقيقه فرمود و بعد از تراشيدن موى سر معشوق الهى ، به وزن موى او نقره صدقه داد.

2

حجت الاسلام امیری در پایان خاطرنشان کرد: «فطرس» نام فرشته ای است که  از حاملان عرش الهی بودو بر اثر کندی در انجام دادن فرمان الهى، پر و بالش شکسته و در جزیره ای سقوط کرده بود و هفتصد سال بود که به عبادت خداوند مشغول بود. هنگامی که امام حسین (علیه السلام) به دنیا آمد، خداوند جبرئیل را مأمور کرد تا با هزار فرشته برای تبریک به رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به زمین فرود آیند.  وقتی آن فرشته، جبرئیل را دید، پرسید: «به کجا می‌روى؟» جبرئیل پاسخ داد: «خداوند به حضرت محمد(ص) نعمتی داده است و من برای عرض تبریک نزد او می‌روم.» فطرس گفت: «مرا نیز با خود ببر، شاید محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) در حق من دعا کند».وقتی پیامبر داستان این ملک را شنید به او فرمود: «بدن خود را به این مولود بمال و به جای خود باز گرد.» فطرس این کار را کرد و به برکت امام حسین(علیه السلام) دوباره پر و بال گرفت هنگام بازگشت، به رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: «بدان که امت تو در آینده این مولود را می‌کشند. من به پاداش حقی که این فرزند بر من پیدا کرد، هر زائری که او را زیارت کند، زیارتش را به وی می‌رسانم و هر کس که بر او سلامی کند، سلامش را به او ابلاغ خواهم کرد و هر کس بر او درود فرستد، آن درود را به او می‌رسانم.» سپس به آسمان صعود کرد.

در این شب باشکوه کربلائی کاظم محمودی مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در مدح و ثنای امام حسین (علیه السلام) به مدیحه سرایی پرداخت.

علاوه بر این خادمان حرم مطهر، در شام میلاد حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) از زائران و مجاوران پذیرایی نمودند.

03 3

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

32 − 22 =