فروپاشی بنیان خانواده، جامعه را متزلزل می کند

استاد حوزه علمیه قم گفت: فروپاشی بنیان خانواده با فساد و صدمه به جایگاه زن، جامعه را متزلزل می کند.

به گزارش روابط عمومی آستان، حجت الاسلام «مسعود عالی» روز جمعه(10 فروردین) در برنامه یک ظهر بهاری در محل‌ آستان مقدس امامزاده زینبیه اصفهان اظهارداشت: خانواده پیوندهای دینی و مهم اجتماعی محسوب می شود که دشمن در نبرد فرهنگی آن را هدف قرار داده است.

استاد حوزه علمیه قم و کارشناس مذهبی افزود: در اتاق فکر غرب برای ایجاد انحراف و تسلط بر دنیا، خانواده و فروپاشی این بنیان مهم اجتماعی هدف قرار گرفته و انحراف زن به عنوان محل تمرکز و آرامش مرکز پرگار تصمیم گیری قرار دارد.

وی با بیان اینکه صدمه به بنیان خانواده جامعه را متضرر می کند‏، تصریح کرد: فروپاشی بنیان خانواده با فساد و صدمه به جایگاه زن، جامعه را متزلزل می کند و چنین وضعی منجر به افزایش پدیده های شوم اجتماعی خواهد شد.

حجت الاسلام عالی ادامه داد: قطع ارتباطات خانوادگی و فامیلی جز آسیب های دیگری است که جامعه از آن خسارت می بیند.

وی با اشاره به ناهنجاری هایی مثل طلاق گفت: همین که بنیان خانواده دچار مشکل بشود آنگاه آسیب ها مثل طلاق، فساد اخلاقی و روابط نامتعارف و نامحرم هم افزایش می یابد.

به گفته این استاد اخلاق، ترویج فساد با گرایش به عریان سازی زنان و تجارت زن و کودک مسیری برای فروپاشی خانواده و سست سازی روابط اجتماعی اثر بخش و پیوندهای سازنده خواهد بود و اینگونه فرهنگ غربی ترویج یافته و تسلط غرب رقم می خورد.

وی معتقد است، ترویج بی حجابی یک حرکت تقابلی بین دین و غرب به حساب می آید و یک موضوع ساده نیست که بخواهیم کنار آن به سادگی بگذریم.

حجت الاسلام عالی خاطرنشان کرد: در شرایط سخت فرهنگی افراد حریص فرصت را به نفع خود تمام می کنند و اینگونه سو استفاده ها رقم می خورد.