IMG_2724 مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر همزمان با ارتحال پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد ( صلی الله علیه و آله و سلم ) و شهادت امام حسن مجتبی و حضرت علی بن موسی الرضا (علیهم السلام) از 18 الی 20 آذر ماه در حرم مطهر حضرت زینب صغری بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، این مراسم همزمان با اذان مغرب و با اقامه نماز جماعت در مسجد حضرت زهرا ( علیها السلام ) آستان مقدس آغاز شد.

در این ویژه برنامه حجج اسلام امیری و رسولیان از سخنرانان و خطباء این مراسم و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) حمید ترکان، حامد عطریانفر و محمد داوری، به مرثیه سرایی و سینه زنی پرداختند.

لازم به ذکر است، همزمان با روز اربعین حسینی و روز ارتحال پیامبر اسلام حضرت محمد ( صلی الله علیه و آله و سلم ) و شهادت امام حسن مجتبی و سلطان سریر ارتضا؛ حضرت علی بن موسی الرضا (علیهم السلام) هزاران عاشق و دلداده به ساحت مقدس اهل بیت ( علیهم السلام )، در اجتماع با شکوه و عظیم گرد هم آمدند و به اقامه عزا در حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) پرداختند. کاروان های زیارتی با بیرق و پرچم خود در این اجتماع عظیم حضور داشتند و ولایتمداری خویش را به عرصه ظهور گذاشتند.

اطعام بیش از 5000 نفر از زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) در دهه آخر صفر

مراسم نذری دادن مملو از ارزشهای انسانی و اسلامی است که در کنار همیاری و دوستی مردم، نشان دهنده فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید و سنت های ماست و نشانه هایی از عواطف، احساسات و یکدلی مردم و شریک بودنشان در عزای اهل بیت ( علیهم السلام ) است.
در این راستا و اکرام زائرین و عزاداران گرامی اهل بیت ( علیهم السلام )، آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) با جذب مشارکت های مردمی و بانیان خیر در دهه آخر ماه صفر 1394 موفق به اطعام بیش از 5000 نفر از زائرین محترم به ارزش تقریبی 200 میلیون ریال گردید.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

safar94-10

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 2 =