حرم حضرت زینب خواهر امام رضا علیهما السلام، عید ولایت را با توزیع 20.000 پرس غذا در میان خانواده های نیازمند برگزار کرد.

این آستان مقدس با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز استان اصفهان و عدم برگزاری جشن اعیاد قربان تا غدیر، میزبان کاروان اتومبیلی احسان و شادی عیدغدیر خم بود که با پخش مدیحه سرایی امیرالمومنین علیه السلام به سمت حرم مطهر راه افتادند و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای زمانی محدود در کنار ماشین های خود در صحن های حرم، مولودی خوانی کردند.

حجت الاسلام صادق زاده مدیراجرایی حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها با اشاره به شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: راه اندازی کاروان شادی عید غدیر از روش های جایگزین تجمع مردم در جشن ها بود و از دیگر برنامه های ویژه این آستان به برکت ایام عید غدیر جاری شدن چند خطبه عقد در مضجع شریف بنت موسی بن جعفر سلام الله علیها با حفظ پروتکل های بهداشتی و مشرف شدن اعضای خواهر پایگاه های بسیج منطقه زینبیه با تعدادی محدود و بدون تجمع به حرم مطهر بود.

صادق زاده در ادامه با اشاره به نذر هرساله حرم مطهر همزمان با اعیاد غدیر گفت: 20.000 پرس غذا به همت واحد های تکریم زائر و اجتماعی این آستان، هیئات مذهبی و بانیان خیر در روز عید غدیر بین خانواده های نیازمند توزیع گردید و مولودی خوانی هایی بعد از اقامه هر نماز با حفظ و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی نیز در مسجد حضرت زهرا سلام الله علیها حرم انجام شد.

وی افزود: جشنی محدود نیز برای دختران نوجوان مرکز آموزش و پاتوق قرار به همراه مولودی خوانی، اجرای گروه سرود نوجوانان و اهدای هدایایی فرهنگی تحت عنوان “غدیری ام ” برگزار گردید و پخش تبرکی های بین خادمین حرم مطهر توسط سادات دانش آموز از دیگر اقدامات این مرکز همزمان با عید غدیر بود.

مدیر اجرایی آستان حضرت زینب سلام الله علیها در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با فرا رسیدن عید غدیر، پویشی ملی با محوریت کتاب “سفری که پر ماجرا شد” برای نوجوانان برگزارگردید که حرم مطهر با توزیع 1000جلد از این کتاب در این نذر فرهنگی مشارکت داشت. این کتاب به نویسندگی بنفشه رسولیان در قالب 160 صفحه با بیانی کودکانه و طنز به شرح واقعه غدیر از زبان چند کودک پرداخته ‌است.