امور تبلیغات، توسعه ارتباطات و رسانه

امور تبلیغات، توسعه ارتباطات و رسانه با بخش های مستندسازی، پردازش محتوا، رسانه و فضای مجازی، نما و منظر و ارتباطات با رویکرد اجرایی برندینگ یا نمانام سازی خدمات و برنامه های آستان مقدس با محوریت موضوع امید در بین مخاطبان، زائران، مجاورین این حرم مطهر فعالیت می نماید.

بخش رسانه و فضای مجازی این مجموعه در طول ۲۰ ماه فعالیت توانست با تجزیه و تحلیل رسانه ای و بهره گیری از مدیریت دانش موجود در عرصه فضای مجازی یا همان صحن مجازی آستان ۱۳۴۰۰۰۰ مرتبه بازدید را در پنج پلتفرم شبکه های اجتماعی ثبت نماید. این عدد بیانگر ماهیانه ۶۷ هزار و بصورت روزانه ۲۳۰۰ مرتبه بازدید از صفحات، محتواها و تبلیغات آستان است.

در واقع فضای مجازی به عنوان یکی از فرصت های پیش روی این مجموعه و بهترین ابزار برای آشنایی و شناخت گسترده و فراگیر منطقه ای، شهری و کشوری مخاطبان با فعالیت ها و اقدامات آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر علیهم السلام است.

یکی از پلتفرم های پرطرفدار مخاطبان آستان مقدس اینستاگرام است که در چند ماه اخیر با استقبال چشمگیری از سوی زائران صحن مجازی روبرو شده و تعداد دنبال کنندگان آن بیش از ۶۵۰۰ نفر بصورت واقعی که در ۲۰ ماه گذشته، محتوای آن ۴۹۳۰۰۰  مرتبه بازدید داشته است.

صفحه اختصاصی حرم مطهر در سایت آپارات در طول یکسال فعالیت ۷۲ هزار نفر بازدید منحصر بفرد و بیش از ۱۴۴ هزار دقیقه میزان نمایش آن برای کاربران بوده است که این مقدار برابر با ۱۰۰ روز کامل در یکسال و بصورت روزانه تقریبا  ۷ ساعت مداوم می باشد.

اغلب مخاطبان صحن مجازی آستان مقدس این بانوی کرامت بین ۲۵ الی ۳۴ سال هستد که بجز مخاطبان ایرانی ازکشورهای مختلفی همچون عراق، پاکستان، عربستان سعودی و هندوستان نیز دنبال می شود.

بخش پردازش محتوا با رویکرد برندینگ و تولید محتوای مورد نیاز در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و زیارتی با هدف ارائه با کیفیت و مناسب تولیدات درصدد ایجاد زمینه ارتباط و انس هر چه بیشتر مخاطبان با اهل بیت علیهم السلام است که ۱۵۴۲ نوع محتوا در قالب های گوناگون شامل ویدئو کلیپ، موشن گرافی، حدیث گرافی، صوت، پوستر، تصاویر و اخبار تهیه و تولید نموده است.

همچنین بخش مستندسازی و پردازش محتوا با گذراندن مراحل سه گانه پیش تولید، تولید و ایجاد ارزش افزوده توانسته است ۴۸۰۰ دقیقه ویدئوی تولیدی را در این مدت به انجام رساند.

مستندسازی توانست در مدت ۲۰ ماه فعالیت ۵۰۰ سفارش دیگر قسمت ها از قبیل فیلمبرداری، مستندسازی، تصویربرداری، طراحی پوستر، بروشور، ارسال پیامک و انواع چاپ ها و دیگر خدمات تبلیغات و اطلاع‌رسانی مستندسازی را انجام دهد که میتوان به چاپ بیش از ۳۰۰ متر بنر و ۱۴۰ عنوان طراحی پوستر، ۲۰۰ گزارش تصویری،  پوشش و مستندسازی ۳۴۹ تعداد از مراسمات و اتفاقات رخ داده در این مدت اشاره کرد.

محتوای راهبردی و مصوب کارگروه و کمیته های تبلیغات و برندینگ آستان براساس امید بنا شده است که توسط واحد مستندسازی پیش‌تولید، توسط واحد پردازش محتوا تولید و توسط واحد رسانه و فضای مجازی و ارتباطات به عرصه ظهور و ارائه می گردد.

تا به حال ۲۴۴ مورد حدیث روزانه، ۱۵۳ مداحی، ۱۲۴ سخنرانی و ۸۹ مناجات در قالب های صوت، نماهنگ ،پوستر و عکس نوشته که بیش از ۷۰ درصد آن تولیدات ویژه آستان است.

این مجموعه با تولید بیش از ۲۰۰ خبر در مدت۲۰ ماه فعالیت جهت بازتاب رسانه ای اقدامات و رخدادهای آستان در روزنامه ها، خبرگزاری های شهری و کشوری و پلتفرم های شبکه های اجتماعی توانست پلی باشد برای تعامل و بازتاب رسانه ای این حرم مطهر با مخاطبان به طوری که سازمان اوقاف اصفهان جهت نشر خبرها در فضای مجازی با این واحد همکاری مجدانه ای داشته و از محتواها استفاده کرده است.

این مجموعه در حوزه Crm  و ارتباط با مخاطب عام اطلاعات 8700 نفر را از 11 رسته حرم مطهر احصاء نمود و توانست راه های ارتباطی مخاطبین هدف را شناسایی و پس از سطح بندی آنها راهکارهایی جهت جذب، حفظ و نگهداشت مخاطبین بالقوه ارائه دهد بطور مثال 35.900 پیامک جهت برقراری ارتباط مستمر، اطلاع رسانی، دعوت از مخاطبین و تبلیغات مراسمات، کمپین ها و رخدادهای آستان ارسال شده است.

امور تبلیغات، توسعه ارتباطات و رسانه حرم مطهر حضرت زینب خواهر امام رضا علیهماالسلام در بخش نما و منظر با ساماندهی بیش از ۵۰ تابلو و سازه های تبلیغی و اطلاع رسانی، فضاسازی مراسمات و آیین های مذهبی، طراحی و اجرای دکور ویژه برنامه ها و هویت بصری اداری توانست بخشی از انتظارات مورد نظر در این حوزه را برآورده کند و جهت تحقق استانداردهای فضاسازی محیطی حرم، همچنان جای رشد دارد.

این قسمت در عرصه های شعرخوانی، گویندگی و نریشن، عکاسی و فیلمبرداری از حضور ۸ نفر خادمین افتخاری حرفه ای و باتجربه بهره گرفته است و با آموزش حین خدمت درصدد افزایش تعداد خادمین جهت پوشش رخدادهای رسته های مختلف آستان مقدس است.