8 مراسم جشن سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه ( علیهم السلام ) در جوار بارگاه ملکوتی حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) با عنوان پیوند آسمانی ، جمعه 12 شهریورماه همزمان با شب اول ذی الحجه در صحن امام رضا ( علیه السلام ) حرم مطهر برگزار شد.

در این آیین باشکوه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، حجت الاسلام اهتمام؛ کارشناس مسائل خانواده سخنانی را پیرامون نكات و توصيه هاي مهم قبل از ازدواج كردن، بیان نمود.

حجت الاسلام اهتمام در این ویژه برنامه با اشاره به اینکه اهل بیت ( علیهم السلام ) به ما عقل داده اند که با بینش وارد زندگی شویم، گفت: آقا پسرها و دختر خانم ها قدرت نه گفتن داشته باشید. اگر با محبت و دوست داشتن وارد زندگی نشوید، نتیجه آن کینه و نفرت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در مسئله ازدواج با پدر و مادر خود لجبازی نکنید، خاطرنشان کرد: پسر و دختر در مسئله ازدواج به یک مشاور عاقل و باتجربه و خیراندیش نیاز دارند. بهترین افرادی که می‌توانند این نقش مهم را ایفا نمایند پدر و مادر پسر و دختر هستند. اگر آنها عاقل و باتدبیر باشند می‌توانند بزرگ‌ترین خدمت را به این خانواده جدید انجام دهند، و در حل مشکلات به یاری‌شان بشتابند. برعکس اگر نادان و خود خواه باشند به اختلافات و ناسازگاری‌ها دامن می‌زنند بلکه گاهی فتنه‌انگیزی می‌کنند به همین جهت وجود خانواده فهمیده و خیرخواه، برای پسر و دختر ، نعمتی بزرگ محسوب می‌شوند که به هنگام خواستگاری نیز باید مورد توجه قرار گیرد. پسر و دختر باید از تجربیات آنها استفاده کنند و از پدر و مادر خود مشورت بگیرند.

این کارشناس مسائل خانواده در پایان با اشاره به اهمیت مشاوره قبل از ازدواج، افزود: اگر زوجین قبل از ازدواج به مشاور مراجعه کنند این امر به زندگی بهتر و دوام آن کمک شایانی خواهد کرد. مشاوره قبل از ازدواج به عنوان مهم ترین نکته ای است که به افراد کمک می کند واقع بینانه به ازدواج نگاه کنند و از هرگونه احساسات غیرعقلانی بپرهیزند چراکه پایه و اساس ازدواج بر مبنای معیارهای عقلانی استوار است. به همین لحاظ مراجعه به مشاور قبل از ازدواج روند مطلوبی در شناخت فرد مقابل و شناخت خود فرد به هنگام قرار گرفتن در چالش های دونفره را ایجاد می کند و شناختی نسبی از شرایط روحی، فکری، اجتماعی هر دو نفر به آنها می دهد و درصد موفقیت زندگی زیر یک سقف آنها را بیان می کند.

در پایان این آئین باشکوه، مداح اهل بیت ( علیهم السلام ) کربلایی میثم مزروعی اشعار زیبایی در مدح و منقبت حضرت علی و حضرت زهرا ( علیهم السلام ) خواند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

7

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =