همزمان با فرارسیدن روز تاسوعای حسینی، اجتماع بزرگ عزاداران سید الشهداء (علیه السلام ) با حضور هیئت‌های مذهبی شهر اصفهان در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در نهمین روز از ماه محرم الحرام که منتسب به قمر بنی هاشم حضرت ابالفضل (علیه السلام ) بود، دسته‌های عزاداری از اقصی نقاط شهر اصفهان در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) به عزاداری پرداختند.

هئیات‌های مذهبی در قالب دسته‌های زنجیر زنی، سینه زنی و دمام زنی وارد حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) شدند و در این بارگاه نورانی به عزاداری و عرض ارادت و تسلیت این ایام به محضر حضرت ولی عصر ( ارواحنافداه ) پرداختند و در این مصیبت عظمی اشک ماتم ریختند.

همچنین در این روز خیل عظیم عزاداران حسینی، نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت ایت الله سید ابوالحسن مهدوی؛ نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان اقامه کردند.

حضرت آیت الله مهدوی در مراسم ظهر روز تاسوعا با اشاره به اینکه مردم در انفاق کردن چهار گروه هستند، گفت: گروه اول کسانی هستند که بخیل اند و دست آن ها از انفاق بسته است. گروه دوم کسانی هستند که انفاق می کنند ولیکن انفاق کردن عادت روح آن ها نشده است و با زحمت انفاق می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: دسته سوم کسانی هستند که انفاق می کنند و این انفاق کردن عادت روح آن ها شده است. این گروه در بین مردم بسیار اندک هستند.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه گروه چهارم تقریباً در بین مردم وجود ندارد، عنوان کرد: این گروه کسانی هستند که در حالیکه نیاز دارند، انفاق می کنند و نیاز دیگران را ولو اینکه خودش به شدت محتاج باشد، بر نیاز خود مقدم می اندازد.

آیت الله مهدوی در پایان با اشاره به آیه وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلي‏ حُبِّهِ مِسْکيناً وَ يَتيماً وَ أَسيراً، افزود: اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و آنهایی که مهدی گونه زندگی می کنند در اوج نیاز خود، انفاق می کنند.

شایان ذکر است؛ مراسم صبح روز تاسوعای حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان به صورت زنده و مسقیم از صدا و سیمای مرکز اصفهان پخش شد.

گفتنی است؛ این هئیت‌های مذهبی در شب و روز عاشورا نیز برای سوگواری و نوحه خوانی به این بارگاه ملکوتی مشرف می‌شوند تا بار دیگر به ساحت مقدس سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و شهدای مظلوم کربلا ادای احترام کنند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 1 =