همزمان با روز سیزده رجب، سالروز میلاد امیرمؤمنان علی (علیه السلام)، حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) غرق در شادی و نور شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این مراسم که عصر امروز ( سه شنبه ) 22 فروردین ماه برگزار شد، خیل عظیمی از زائران و مجاوران بارگاه منور خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) به حرم مطهر مشرف شده بودند تا ولادت با سعادت مولود کعبه را به ساحت مقدس امام عصر(ارواحنافداه) و دختر موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) تبریک و تهنیت عرض کنند.

در این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صغیرا همراه بود، فضایی مملو از عشق و شور و ارادت به حضرت علی ( علیه السلام ) موج می‌زد.

حجت الاسلام صغیرا با اشاره به فضایل اخلاقی امیرالمومنین ( علیه السلام )، گفت: ابن عباس می گوید: امام حسن و امام حسین (علیه السلام) به شدت مریض شدند، به گونه‏اى که همه اصحاب پیامبر ( صلوات الله علیه ) از آنان عیادت کردند و گفتند: اى ابوالحسن اگر براى خدا نذر مى‏کردى (بهتر بود) على ( علیه السلام ) گفت: نذر مى‏کنم که اگر خداوند دو نوه پیامبرش محمد (صلوات الله علیه) را شفا دهد، سه روز روزه بگیرم، فاطمه ( علیها السلام ) آن را شنید و گفت، براى خدا در گردن من همان باشد که تو گفتى، حسن و حسین نیز آن را شنیدند و گفتند: اى پدر براى خدا در گردن ما همان باشد که تو گفتى. خدا آنها را شفا داد، و آنان برای ادای نذرشان سه روزه گرفتند. روز اول هنگام افطار مقدار نانی را که برای افطاری تهیه کرده بودند، به فقیری که در خانه را زد و تقاضای غذا کرد، دادند، روز دوم به یتیم و روز سوم به اسیر و به این ترتیب سه روز را فقط با آب روزه گرفتند.

وی داستان هایی از فضائل امام علی (علیه السلام) را بیان کرد و افزود: پیامبر اکرم  ( صلی الله علیه و اله وسلم ) فرمودند: هرکس فضیلتی از فضائل علی علیه السلام را بنویسد، فرشتگان برای او طلب آمرزش می کنند و هر که به فضیلتی از فضائل علی ( علیه السلام ) گوش دهد، خداوند گناهانی را که به وسیله ی گوش انجام داده می آمرزد و هرکس به نوشته ای از فضائل علی ( علیه السلام ) نگاه کند، خداوند گناهانی را که با چشم انجام داده می آمرزد و هرکس فضیلتی از فضائل او را بازگو کند، خداوند گناهان گذشته و آینده اش را بیامرزد.

در این مراسم با شکوه مداحان و ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) کربلایی میثم جهدی و کربلایی مجتبی مسعودی در شان و مقام امیرالمومنین علی ( علیه السلام ) به مدیحه سرایی پرداختند.

همچنین اجرای گروه آوازی مولا و اهدای جوائز ازدیگر برنامه های این مراسم بود.

شایان ذکر است است، در این مراسم عطر خوش حرم مطهر حضرت علی ( علیه السلام ) در حرم مطهر پیچید و در میان استقبال زائرین و مجاورین، پرچم گنبد آن حضرت برافراشته و در بین دوستداران و ارادتمندان آن حضرت چرخانده شد.

گفتنی است، مراسم جشن میلاد مسعود مولود کعبه حضرت علی ( علیه السلام ) با همکاری مجموعه فرهنگی آسمانی ها برگزار شد.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

82 − 75 =