همزمان با شب شهادت امام پنجم شیعیان حضرت امام محمدباقر(علیه السلام) زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) به سوگ نشستند.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، حرم مطهر دختر بزرگوار حضرت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) در شب شهادت مظلومانه پنجمین امام شیعیان حضرت باقر العلوم (علیه السلام) مملو از زائران و مجاورانی بود که برای عرض تسلیت این مصیبت بزرگ به محضر حضرت ولی عصر ( ارواحنافداه ) به این بارگاه ملکوتی مشرف شده بودند.

در این اجتماع که به یاد شهید محسن حججی و شهدای مظلوم مدافع حرم برگزار شد، شیخ جواد انصاری؛ به تبیین سیره و ابعاد زندگی امام محمدباقر(علیه السلام) پرداخت.

وی با اشاره به اینکه امام محمد باقر ( علیه السلام ) شکافنده علوم اهل بیت ( علیهم السلام ) هستند، گفت: امام محمد باقر(علیه السلام) شکافنده علم بودند و در دوران زندگی پر برکت آن حضرت علوم اسلامی و حتی غیر اسلامی به رشد و شکوفائی بسیار خوبی رسید. تا قبل از امام محمدباقر ( علیه السلام ) 5 هزار حدیث جعل و وارد دین شد که امام باقر ( علیه السلام ) با این احادیث جعلی شروع به مبارزه نمود و وقتی حاکم وقت این مبارزه را می دید تصمیم به شهید نمودن این بزرگوار گرفت.

شیخ جواد انصاری با بیان اینکه از مهمترین اقدامات امام باقر(علیه السلام) در زمان حیات خود، مبارزه با فرقه های انحرافی بود، اظهار کرد: بنی امیه به منظور کم رنگ کردن نقش شیعه و اهل بیت (علیهم السلام) در جامعه، به ترویج فرقه هاي انحرافی روي آورده بود ولی امام محمد باقر (علیه السلا) ضمن پاسخگویی علمی و مستند به شبهات، سئوالات و ابهامات در راستاي مقابله با این فرقه هاي انحرافی حرکت می کردند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار طلاب حوزه‌ علمیه استان تهران، افزود: همانطوری که حضرت آقا در این دیدار فرمودند: بر اساس حرکت انقلابی، نظام اسلامی بوجود آمد ولی هنوز نتوانسته ایم دولت اسلامی و جامعه اسلامی را تشکیل نمائیم که این نیازمند تلاش و کوشش نسل جوان است.

ایشان با تأکید بر اینکه زمان امروز ما هم حسینی است و هم باقری، خاطرنشان کرد: زمان امروز ما حسینی است چون آدم هایی مثل شهید حججی و شهدای مدافع حرم سر می دهند تا از مملکت های اسلامی و حرم های آل الله دفاع نمایند. امروز جوان های انقلابی در عراق، سوریه و یمن ظهور کرده اند که این کار حسینی و زینبی است.

شیخ جواد انصاری در ادامه تصریح کرد: نکته دوم اینکه امروز وظیفه تک تک ما است که همچون امام محمد باقر ( علیه السلام ) در برابر فرقه های ضاله و افکار و تفکرات انحرافی که در کشور ما و ممالک اسلامی رسوخ پیدا کرده اند بایستیم و مبارزه نماییم.

در ادامه این مراسم، مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت، رسول میرباقری، امیر ملکی و حمید رجبی در سوگ شهادت امام باقر(علیه السلام) به روضه خوانی و عزاداری پرداختند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 2 = 4