همزمان با شب شهادت امام هادی(علیه السلام)، حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام) در عزای این امام همام رخت عزا بر تن کرد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، حرم مطهر خواهر بزرگوار حضرت علی بن موسی بن الرضا(علیه السلام) در شب شهادت دهمین امام شیعیان، سیاه‌پوش و آکنده از حضور زائرانی بود که در مصیبت شهادت امام و پیشوای خود ماتم‏‌زده و سوگوار، رخت عزا بر تن کرده و برای تسلیت به محضرت حضرت ولی عصر (ارواحنافداه) به این بارگاه نوانی مشرف شدند.

حجت الاسلام و المسلمین علی صغیرا در این مراسم با بیان اینکه دوران حکومت امام هادی (علیه السلام) با حاکمیت خلفای ستمگر عباسی همزمان بوده است، ابراز کرد: در این دوره شرایط خفقان در جامعه مسلمین حاکم بود و آن حضرت در پایگاه سیاسی دشمن محاصره بودند و هر از گاهی نیز خلفای عباسی امام را به زندان می‌بردند.

وی با اشاره به تلاش‌های این امام بزرگوار در زمینه‌های مختلف سیاسی و مذهبی اظهار کرد: حضرت امام علی‌النقی(علیه السلام) با وجود اینکه تحت محاصره شدید دشمن بودند باز هم از انجام اقدامات سیاسی و مبارزه با دشمنان دین دست بر نمی‌داشتند.

حجت الاسلام صغیرا با اشاره به اینکه بهترین هدایتگر در عالم هستی، انبیاء و اهل بیت(علیهم السلام) بشمار می روند، گفت: ما در زندگی هرچه داریم از عنایات اهل بیت (علیهم السلام) می باشد و باید سعی کنیم معرفت خود را نسبت به این بزرگواران بالا ببریم.

در ادامه این مراسم مهدی خیامیان و مجتبی مسعودی در سوگ شهادت امام علی النقی(علیه السلام) به مرثیه سرایی و عزاداری پرداختند.