گردهمایی بزرگ لبیک یا حسین (علیه السلام) عصر چهارشنبه 21 شهریورماه هم‌زمان با دوم محرم‌الحرام و ورود کاروان امام حسین (علیه السلام) به سرزمین کربلا، در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این تجمع که با هدف لبیک عملی عزاداران حسینی با آرمان‌های بزرگ قیام امام حسین (علیه السلام) برگزار شد، عزاداران حسینی یک صدا ندای لبیک یاحسین (علیه السلام) سر دادند و انزجار و نفرت خود را از دشمنان اسلام اعلام کردند و با اهداف امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا هم پیمان شدند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد لقمانی در تجمع بزرگ عاشورائیان با تأکید بر ناپاکی نسل در حادثه عاشورا، اظهار کرد: در روز عاشورا که امام حسین (علیه السلام) با اتمام حجّت و ارایه شواهد بسیار در سخنان خود، سپاه سیه روی یزید را از قتل و خون ریزی بر حذر می داشت. اما تأثیری در دل های ناپاکان نداشت؛ از این رو، با فریادی رعد آسا در برابر دل ها و دیده های دو سپاه فرمود: آگاه باشید که آن زنازاده پسر زنازاده، مرا بین دو چیز مخیّر ساخته است؛ شمشیر کشیدن یا خواری چشیدن؛ هیهات که تن به ذلت دهیم.

ایشان با اشاره به اینکه فرازهای زیارت عاشورا نمایانگر آموزه های زرّین از تأثیر نسل در دو سوی سپاه کفر و حق است، خاطرنشان کرد: در زیارت عاشورا پس از توجه به اتصال امام حسین (علیه السلام) به چهار حلقه زرّین و زیبا و دلنشین (خدا، رسول گرامی اسلام (صلوات الله علیه)، امام و حضرت فاطمه (علیهاالسلام))، ارتباط خونین اما پرفروغ و جاودان آن عزیز را با «شهادت در راه خدا» و رسیدن به «اوج عزّت و عظمت مقام ثاراللّه» یاد آور شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: از بیانات ائمه (علیهم السلام) روشن می‌شود که رفتارهای پدر و مادر و به خصوص مادر در دوران بارداری بر فرزند تأثیر بسزایی دارد و همچنین صفات ظاهری و باطنی مادر در اثر شیردادن در دوران شیرخوارگی به بچه منتقل می‌شود.

در ادامه این تجمع، کربلایی امید ابراهیمی با مرثیه‌خوانی خود دل‌های عاشقان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را شور حسینی بخشید.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

51 + = 53