rahrovan94 همایش بزرگ رهروان زینبی با حضور جمع کثیری از بانوان مومن و انقلابی در آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) برگزار شد.

روابط عمومی آستان مقدس حضرت زینب صغری (علیه السلام)، همایش بزرگ رهروان زینبی (س) عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام حسن امیری؛ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سهیلا اثنی عشر؛ دبیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان و جمع کثیری از بانوان مومن و انقلابی در این آستان مقدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی؛ امام جمعه موقت اصفهان در این همایش با بیان این که بسیاری از انقلاب‌ها در نطفه خفه شدند و هرگز به سرانجام حقیقی خود نرسیدند، اظهار کرد: حضرت امام حسین علیه السلام در روز دهم عاشورا انقلاب عظیمی را رقم زدند که با همه تلاش‌های دشمنان چه در کوفه و چه در کاخ یزید و چه در تمام طول سفر کاروان از کربلا تا شام نه تنها فراموش نشد بلکه اکنون نیز پس از یک هزار و 400 سال همچنان زنده و پاینده و بسترساز بسیاری از انقلاب‌های دیگر است.

وی در ادامه با اشاره به نقش بی‌بدیل حضرت زینب (سلام الله علیها) و امام زین العابدین (علیه السلام) در انتقال پیام انقلاب عاشورا به تمامی مسلمانان آن زمان بیان داشت: حضرت زینب (سلام الله علیها) نه عرصه جنگ سخت و با شمشیر بلکه در عرصه جنگ نرم مکاران زمان خویش را رسوا کردند و انقلاب حسینی را مستحکم کردند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: خطبه‌های حضرت زینب (سلام الله علیها) و حضرت امام زین‌العابدین (علیه السلام) در کوفه و شام مردم را آگاه کرد و روشنگری‌های اهل بیت امام حسین (علیه السلام) از شام تا مدینه پایه‌های حکومت جور و ستم را متزلزل و انقلاب کربلا را جاویدان کرد.

وی افزود: حضرت زینب (سلام الله علیها) زنی شجاع و عابد بود که در تبعیت از ولی زمان خود حرکت می‌کرد ما نیز با یاری جستن از خداوند می‌توانیم اینگونه باشیم تا به «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (علیه السلام) لبیک بگویم.

میردامادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمن همواره در صدد رخنه، نفوذ و انحراف انقلاب‌ها است بیان کرد: ما نیز باید همواره با الگوگیری از بصیرت و سیره عاشورایی حضرت زینب (سلام الله علیها)، در صدد حفظ انقلاب و دستاوردهای آن باشیم.

همچنین در ادامه این همایش معصومه حکیمیان؛ معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور به بیانات چند سال اخیر مقام معظم رهبری در عرصه جنگ نرم و صدور حکم جهاد ایشان در این عرصه پرداخت و بیان کرد: کشور ما در طی هشت سال با یک جنگ سخت مواجه شد و در یک فرایند دفاع مقدس در طی هشت سال دشمن را در بُعد نظامی زمین‌گیر و پشیمان کرد؛ اما در بُعد جنگ نرم با اینکه قدمت بیشتری نسبت به اقدامات نظامی که دشمنان علیه ما انجام داده است، دارد، هنوز نتوانسته‌ایم به آن نتیجه مطلوب برسیم.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور، یکی از ویژگی‌های جنگ نرم دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت اصیل و فهیم ایران را قدمت و گستردگی آن دانست و تصریح کرد: جنگ نرم حقیقتا جنگی است به وسعت خلقت انسان و درست از زمانی که شیطان در برابر سجده در مقابل انسان تَمَرُد کرد و بعد از رانده شدن از درگاه خداوند، قسم خورد که این بنده را به انحراف و گناه بکشاند مگر مخلصین را، شروع شد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه در حدود 200 سال قبل جمعی از شیطان پرستان قوم یهود با طرح پروتکلی 24 بندی، تلاشی جدید را برای از بین بردن فرهنگ ملت‌ها بدون در نظر گرفتن مرز و دین آغاز کردند، گفت: یکی از بندهای این پروتکل صهیونیستی این موضوع است که ما (قوم یهود) تمام انسان‌ها به غیر از قوم یهود را برای رسیدن به اهدافمان به حیوان تبدیل می‌کنیم.

وی با تشریح برخی دیگر از بندهای این پروتکل اظهار کرد: آنچه موجب مسموم ماندن ملت‌ها و قومیت‌ها از هجمه فرهنگی و ناتوی فرهنگی می‌شود سه اصل سلامت چشم، سلامت روان و سلامت اخلاق است و هر ملیتی که بتواند این سه اصل را محفوظ نگه دارد در جنگ نرم موفق خواهد بود.

حکیمیان در ادامه با اشاره به اینکه وقتی ما با یک جنگ این چنینی، قصد مقابله داریم، مشخص و قابل تصور است که محدوده کار ما چقدر باید باشد، در چه حوزه‌هایی باید فعالیت کنیم و از همکاری چه کسانی باید بهره ببریم، تصریح کرد: جنگ نرم، جنگ بسیار وسیعی است، مرز و محدوده جغرافیایی نمی‌شناسد، رشد تکنولوژی (البته با توجه به تمام مباهبش) به ترویج جنگ نرم در ابعاد گسترده‌ای کمک کرده است.

حکیمیان خطرناک‌ترین اتفاقی که الان برای ملت ما ممکن است پیش بیاید را غفلت دانست و اظهار کرد: غفلت؛ یعنی ملت‌ غافلانه خود را در معرض دام‌هایی که غرب در محصولات مختلف چیده است، قرار دهند و از آسیب‌هایش ضربه بخورند. از این رو ما برای اینکه این پدیده (یعنی ندانستن، غفلت و کم بصیرتی در این حوزه) پیش نیاید، تمام سعی خود را کرده‌ایم که این بصیرت‌افزایی اتفاق بیفتد.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه بحث طلاق یا تزلزل بنیان خانواده یکی دیگر از آسیب‌های جنگ نرم است، گفت: طلاق چه به صورت قانونی و چه به شکل طلاق عاطفی، ارتباط مستقیمی با تغییر سبک زندگی دارد و متأسفانه سبک زندگی از آسیب‌های جنگ نرم نه تنها در امان نبوده بلکه جدی‌ترین آسیب‌ها را متحمل شده است، برای مثال: در حوزه ساده زیستی، سبک زندگی به سوی تجمل‌گرایی کشیده شده و در حوزه رفتاری، زندگی همراه با گذشت به سمت و سوی منیت‌ها و خودکامگی کشیده شده است و مهم‌ترین عوارض مشخص آن افزایش طلاق چه به صورت قانونی و چه به صورت عاطفی است.

وی جنگ نرم را یک جنگ جهانی، نامید و اظهار کرد: در حقیقت نمی‌توان با یک پدیده جهانی صرفاً مقابله ملی کرد و منتظر نتیجه قطعی ماند، بلکه ما موظف هستیم که جهانی فکر کنیم، منطقه‌ای برنامه‌ریزی کنیم و ملی عمل کنیم. چرا که خیلی وقت‌ها ضرورت ایجاب می‌کند که با سایر ملت‌ها تعامل داشته باشیم.

حکیمیان با تأکید بر اینکه باید موج بیداری فرهنگی در جهان اتفاق بیفتد، تصریح کرد: با عدم تحقق این بیداری فرهنگی جهانی؛ آینده زیبا و قابل قبولی را برای بشریت نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم، چرا که اگر این موج بی‌حیایی، بی بند و باری، زیر پا گذاشتن ارزش‌ها، اخلاقیات، انسانیت و شرافتی که در دنیا اتفاق افتاده است، مهار نشود برای بشر بسیار بد تمام خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: در سایر کشورهای دنیا اتفاقات جالبی زمینه جنگ نرم رخ داده است مثلا در غرب و کشورهای آمریکایی، نهضتی با عنوان «نهضت زنان پوشاننده سر» به وجود آمده این تشکل زنانه بر اساس بخشی از انجیل، اعتقاد دارند که زنان 1900 سال محترم و عفیف زندگی کرده‌اند و در 100 سال اخیر است که در همه وادی افتاده‌اند و وقت آن است که به اصل خودشان برگردند.

وی افزود: شیوه عفیف زندگی کردن را از سر بگیرند و یا نهضت مد ناب و یا نهضت دختران خویشتن‌دار و اتفاقات شبیه این به تشکل‌ها، در شکل‌های مختلف در دنیا در حال شکل‌گیری است و این موارد اتفاقات خوبی است و ما هم باید در جهت تبیین، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف امیدوارانه سعی و تلاش کنیم و با قدرت، صلابت و زیرکی بیشتری، کاری را که در پیش گرفته‌ایم ادامه بدهیم.

همزمان با قرائت بندهای میثاق‌نامه حضرت زینب علیها السلام در این همایش ندای لبیک یا حسین و لبیک یا زینب توسط بانوان مومن و انقلابی در صحن آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) طنین‌انداز شد.

همچنین در این آیین بانوان تومار 50 متری با عنوان میثاق نامه با حضرت زینب کبری (علیها السلام) امضاء کردند. این میثاق‌نامه با محور تبعیت از ولایت با تأسی از حضرت زینب (علیها السلام)، رعایت حفظ حجاب در جامعه اسلامی، تربیت فرزندان صالح، وفاداری به آرمان‌های شهدای والامقام کربلا و دفاع مقدس و استکبارستیزی نگاشته شده بود.

لازم به ذکر است در این مراسم باشکوه از خانواده های شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

rahrovan941

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 29 = 33