تجمع بزرگ «رهروان زینبی» با حضور پرشور بانوان زینبی و عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این تجمع که عصر جمعه 30 شهریورماه و با شعار «لبیک یا زینب (علیها السلام)» و در راستای تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب (علیها السلام)، تبیین فلسفه قیام عاشورا همزمان با یازدهمین روز از محرم  در این بارگاه نورانی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام تراشیون با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما ارتباط کلامی در بین زوج ها کم است، تصریح کرد: ارتباط کلامی خوب و صحیح بر سلامتى روانى خانواده تأثیر مستقیم دارد، به رشد و هویت‏‌یابى اعضای خانواده کمک مى‏‌کند، کیفیت زندگى، موفقیت و سازگارى در آن را افزایش مى‏‌دهد، با شکوفایى افراد خانواده همراه است، سلامت جسمى مى‏آورد و باعث مقابله سازنده با اضطراب و فشار روانى مى‏شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: مهمترین وظیفه والدین در تربیت، ظهور فطرت دینی و نهادینه کردن شیوه عبودیت در فرزندان است.

وی اظهار کرد: دوران کودکی یکی از مراحل نقش‌آفرین در امر تربیت دینی فرزندان است. آشنایی صحیح والدین با دین، پاسخگویی درست و عمل آنان به دستورات شرعی و دینی از عوامل نقش‌آفرین در تربیت دینی فرزندان است و ازآنجا که والدین در این مرحله به‌عنوان بهترین الگو برای فرزندان هستند؛ هر نوع ناهمگونی بین رفتار و گفتار آنان نتیجه‌ منفی در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام تراشیون خطاب به مادران تاکید کرد: بر اساس تحقیقات مختلف مشخص شده است که جنین در رحم مادر تنها یک توده در حال رشد نیست، بلکه از همان ابتدا، قابلیت تاثیرپذیری از محیط خارج رحم را دارد و در زمان خاصی قادر به برقراری ارتباط با مادر و محیط اطراف خود است.

این کارشناس مسائل خانواده در ادامه به مادران توصیه کرد که هر روز با جنین خود صحبت کنند. صحبت کردن با جنین، رشد مغزی و محبت فرزند را افزایش می‎دهد.

نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی حاج رسول میرباقری از دیگر برنامه  تجمع بزرگ «رهروان زینبی» بود.

در پایان این همایش میثاق‌نامه حضرت زینب کبری (علیهاالسلام) قرائت شد و پس از هر بند ندای لبیک یا زینب (علیها السلام) توسط بانوان مومن، انقلابی و زینبی در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) طنین‌انداز شد.

در حاشیه این اجتماع غرفه آشنایی با امام حسین (علیه السلام) ویژه کودکان، مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادادی دایر شده بود.

همچنین در این اجتماع، حجت‌الاسلام رضا صادقی؛ مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام مهدی طاهری؛ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان جمعی از مسئولین اداره اوقاف استان اصفهان حضور داشتند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 1 = 1