همزمان با دهم ذی الحجه، نماز وحدت آفرین و شکوهمند عید سعید قربان با حضور پرشور زائران و مجاوران به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا طاهری در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این مراسم که با حضور زائران و مجاوران بارگاه نورانی حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) برگزار شد، ارادتمندان ساحت قدسی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، زیباترین جلوه‌های بندگی و عبودیت را در صفوف به هم فشرده نماز عید قربان خلق کردند.

حجت الاسلام محمدرضا طاهری، در خطبه های نماز عید سعید قربان اظهار داشت: عید سعید قربان عید لقاء الله است. حضرت ابراهیم (صلوات الله علیه) با مبارزه کردن با شیطان و به قربانگاه بردن فرزند خود که نشان از بریدن از غیر خدا را دارد، به مقام لقاء الله دست یافت.

وی افزود: معنی قربانی کردن این است که همان طوری که سر از بدن این گوسفند برای رضای خداوند جدا می‌کنیم، همان‌گونه نیز تمام نفسانیات خود را در درگاه خداوند سر بریده و از تمام گرایش های نفسانی که مانع قرب حق است، چشم‌پوشی کنیم.

حجت الاسلام طاهری در ادامه ضمن توصیه به رعایت تقوا، پرهیزکاری و پاکدامنی در همه شرایط زندگی تصریح کرد: قربانی کردن باید زمینه تقوا را در انسان ایجاد کند که این مهم در راستای زیر پا نهادن هوای نفس و نداشتن حب به دنیا و مقامات دنیوی حاصل می شود.

همچنین در ابتدای این مراسم نجوای دعای پرفیض ندبه توسط کربلایی مجتبی ایروانی در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) طنین انداز شد.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 2 = 3