آیین تحویل سال نو با حضور خیل عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام ) در جوار حرم مطهر خواهر بزرگوار امام هشتم ( علیهم السلام ) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این آیین که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد، علاقمندان به ائمه اطهار (علیهم السلام) و زائرانی که از جای جای شهر اصفهان در این امامزاده واجب التعظیم حضور داشتند، با قرائت دعا و مناجات به استقبال سال جدید که به شمیم روح بخش حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) آمیخته شده است رفتند.

زمان هر چه به لحظات تحویل سال نو نزدیک تر می‌شد، جمعیت مشتاق سعی می‌کرد تا خود را به حرم مطهر رسانده تا هنگام تحویل سال در این مکان مقدس حضور داشته باشد. هنگام شروع سال جدید مسجد حضرت زهرا ( علیها السلام ) حرم مطهر مملو از جمعیت بود.

در این آیین معنوی حجت الاسلام و المسلمین اهتمام؛ کارشناس مسائل خانواده در سخنانی با بیان اینکه در حديثي از امير المؤمنين (علیه السلام) آمده است که حسن ظن مايه آرامش قلب و سلامت دين است، گفت: اگر کسی می خواهد لذت زندگی را ببرد باید خوش بین باشد. در این ایام بعضی خانه تکانی کرده اند ولی فکر ها را خانه تکانی ننموده اند و فکرهایشان از سال 95 پر از انرژی های منفی  است.

ایشان با اشاره به اینکه در سال 96 شکر خدا را بجا بیاورید، افزود: اگر حضرت زینب کبری ( علیها السلام ) بعد از واقعه عاشورا فرمودند: ما رأيت الا جميلاً  به خاطر این است که در خانواده ای بزرگ شده بودند که همیشه شکر نعمات الهی را بجا می آوردند و در بین آن ها انرژی های مثبت وجود داشت.

حجت الاسلام اهتمام با بیان اینکه با فکر مثبت زندگی های شیرین را رقم بزنید، خاطرنشان کرد: در دعا کردن خوش گمان باشید. اگر در دعا کردن خوش گمان بودیم به فرموده امام رضا ( علیه السلام ) خدا هم همان گونه برای شما رقم خواهد زد. ما در مهمانی ها با فکر های مثبت باید حال یکدیگر را خوب کنیم نه این که با انرژی های منفی حال همدیگر را خراب کنیم.

در ادامه این مراسم حاج مجید ربانی با قرائت حدیث شریف کساء فضای معنوی جلسه را عطر آگین نمود.

مردم خداجو و علاقمندان به ائمه اطهار (علیهم السلام) با حضور در جوار حرم مطهر دختر حضرت موسی بن جعفر و خواهر بزرگوار امام رضا ( علیهم السلام ) دست به دعا برداشته و برای فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، سلامتی و طول عمر رهبر فرزانه انقلاب دعا نموده و سال ۱۳۹6 را آغاز نمودند.

همچنین پس از لحظه تحویل سال نیز بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال 1396 از حرم مطهر پخش شد.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

60 − 50 =