اختتامیه نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر در حرم حضرت زینب(س)

آئین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان اصفهان، جمعه سیزدهم بهمن ماه در آستان مقدس حضرت زینب (س) اخت‌الرضا برگزار شد. در این جشنواره 300 نفر از خبرنگاران استان اصفهان با ارسال 1000 اثر رسانه ای شرکت کردند.

اختتامیه جشنواره ابوذر

به گزارش روابط عمومی حرم حضرت زینب سلام الله علیها، آئین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان اصفهان، جمعه سیزدهم بهمن ماه در آستان مقدس حضرت زینب (س) اخت‌الرضا برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام محسن صادق‌زاده اظهار کرد: همه ما میهمان آستان مقدس بانویی هستیم که طبق نظر ۲۴ نظر از علما، دختر بلافصل دختر امام کاظم و خواهر امام رضا هستند که با برادرشان به هارون به ایران آمدند و در برخی روایات نقل شده حضرت زینب خواهر بزرگ‌تر امام رضا بوده و حدود ۵۴ تا ۵۵ سال سن داشتند.

وی با بیان اینکه طرح عمرانی حرم در طرح توسعه قرار گرفته و در کنار گنبد و گلدسته، اقدامات فراوان دیگری انجام شده است، افزود: تمام طراحی‌هایی که در بخش عمرانی انجام شده، ظریف، منحصر به فرد و متناسب با یک بانو است.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده با نقل قول از دکتر رجبی دوانی که معتقد بود عملیات عمرانی این آستان به‌عنوان یکی از نمادهای ساختمان انقلاب اسلامی شناخته می‌شود، گفت: این حرم دارای ۸٠ هزار متر زیربنا است که در آن خطوط کوفی، نستعلیق، ثلث مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاشمان این است در حوزه بانوان انجام وظیفه کنیم، خاطرنشان کرد: حدود ۲ هزار خادم افتخاری داریم که حدود ۱۴٠٠ نفر از آن‌ها از بانوان هستند و در این راستا فعالیت‌هایی متناسب با حرم امام رضا علیه السلام انجام می شود.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت زینب (س) با بیان اینکه وظایف ما در سه محور زیارتی، فرهنگی و اجتماعی تعریف می‌شود، تصریح کرد: وظیفه ما برگزاری تمام مراسم‌های ملی و مذهبی است و در این راستا سالانه از جمله محرم و صفر، فاطمیه و…. برنامه‌های فراوانی در حرم برگزار می شود.

وی تأکید کرد: یکی از وظایف ما ارتقا سطح فرهنگی منطقه ۱۴ و شهر اصفهان است و در این راستا با مدارس مختلف منطقه ارتباط داشته و میزبان دانش‌آموزان هستیم.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده با تاکید بر اینکه محور فعالیت‌های ما در این منطقه امیدآفرینی است، گفت: بیمارستان ۵٠٠ تخت خوابی و ساخت مسکن مهر از جمله موارد در دستورکار است که منجر به ارتقای امید در منطقه خواهد شد، همچنین با تمام خیریه‌ها و افراد منطقه در ارتباط هستیم و تبدیل مددجویان به مددکار از جمله اهداف ما است.

در ادامه نیز محسن شکیب‌فرد اظهار کرد: امسال برای اولین بار بخش آزاد به جشنواره افزوده شد و همین امر باعث حضور بیشتر اصحاب رسانه شد، همچنین جمع کثیری از داوران که از فعالان و مدیران رسانه‌ای بودند، در این مسیر همراهی کردند.

وی افزود: حدود ۳٠٠ نفر از اصحاب رسانه در جشنواره شرکت و حدود هزار اثر ارسال شد و آثار برتر نیز به موقع ارائه و اعلام شد و اکید است نفرات بیشتری به مرحله کشوری راه پیدا کنند.

جشنواره ابوذر