namaieshgahmavad9300به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، نمایشگاه تخصصی اعتیاد به مواد مخدر درآستان مقدس حضرت زینب ( علیها السلام ) با حضور رئیس معاونت اجتماعی نیروی انتظامی سرهنگ کریمی و رئیس کلانتری 26  جناب سرگرد نوروزی و جمعی از مردم منطقه و خانواده شهدا افتتاح شد.

این مراسم با تلاوت قرآن کریم اغاز شد سپس جناب سرهنگ کریمی رئیس معاونت اجتماعی نیروی اجتماعی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه معتاد عامل فقر و سرقت و اعتیاد است، گفت: معتاد کشته جنگ نرم است، در گذشته ما شهدای جنگ سخت 8 ساله را با دستان خود تشییع نموده و با احترام به خاک سپردیم و خانواده های آنها را مورد تکریم قرار دادیم، اسامی آنها را بر روی خیابان ها و محلات خود قرار دادیم و لی کشته جنگ نرم را نه می توان تشییع نمود و نه جایی را به اسمش نامگذاری کرد. این تفاوت جنگ نرم با جنگ سخت و تعات آن برای جامعه است.

جناب سرهنگ کریمی در ادامه گفت: یکی از راه های ورود فرد معتاد به اعتباد، سیگار است، سالانه 100 میلیون در دنیا سیگار می کشند. 25 تا 30 درصد در آمد خانواده صرف سیگار می شود. امروزه قلیان به عنوان تفریح استفاده می شود. مصرف قلیان برابر 100 تا 200 نخ سیگار است، قلیان و سیگار شاهراه ورود به اعتیاد است.

رئیس معاونت اجتماعی نیروی انتظامی اصفهان با اشاره به آثار مخرب مصرف شیشیه گفت: توهم زدایی شیشه باعث شد فرزندی مادر خود را قربانی کند. پدری دختر9 ساله خود را با آجر کشت. خانواده ها در اثر مصرف شیشه دچار از هم گسیختگی شده اند.

سرهنگ کریمی در پایان  با اشاره به مشاوره قبل از بروز گفت: خانواده هایی که اطلاع ندارند فرزند معتاد خورد را طرد می کنند و به علت عدم اطلاع از مهارت های با ارتباطی فزرند معتاد خود، نمی تواند با شکل قبل از بروز آن مقابله کند.

در حاشیه این مراسم حجت الاسلام هاشمی از مدیران خیریه مددکاری کوثر گفت: وقتی به معضلات جامعه نگاه می کنیم می بینیم در تمام مشکلات ( طلاق، فقر، فساد و … ) اعتیاد نقش اصلی را ایفا می کند از این رو مبارزه با این معضل اجتماعی را در اولویت کاری خود قرار دادیم و در اولین قدم نمایشگاه تخصصی اعتیاد به مواد مخدر را برگزار کردیم و مبنای آن را آموزش قرار دادیم. امیدواریم در ادامه این مبارزه بتوانیم با یاری امام زمان علیه السلام این بلای خانمان سوز را ریشه کن کنیم.

در پایان این مراسم حاضرین از نمایشگاه تخصصی اعتیاد به مواد مخدر بازدید کردند.

برای دیدن تصاویر افتتاحیه بر روی عکس کلیک کنید

namaieshgahmavad93000

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

92 − = 86