آیین افتتاحیه چهار کانون محله­ ای خادمیاران آستان قدس رضوی صبح امروز در حرم حضرت زینب (س) خواهر امام رضا (ع) برگزار شد.

در این نشست دکتر مرتضوی مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و خادمیارن حضرت رضا (ع) گفت: امام رضا (ع) سرمایه معنوی و نعمت بزرگی است که کشور عزیزمان از آن برخوردار شده است و تجربه به ما نشان داده کارهای زمین مانده و تقریباً محال با با پرچم و نام امام رضا (ع) به نتیجه رسیده است.

وی در ادامه به حکم مقام معظم رهبری و منشور هفتگانه آستان در زمینه زیرساخت­ های اجتماعی در زمان تولیت آیت الله رئیسی اشاره کرد و افزود: برنامه نظامند مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه محرومیت زدایی و خدمت رسانی به حوزه های بیرونی آستان در زمان تولیت قبلی آستان کلید خورد و اقدامات ارزشمندی در این زمینه صورت گرفت؛ اقداماتی مثل خدمت رسانی به روستاها و آبادی ها، طرح زائر اولی­ها و راه­اندازی دفاتر نمایندگی استان ها و… و این ظرفیت در دوره جدید تولیت آستان شناخته شده­تر است و انشاءالله مشکلات بزرگ جامعه را حل خواهد کرد.

مرتضوی در ادامه به 120 عرصه خدمتی خادمیارن آستان قدس اشاره کرد و افزود: بیش از 10 هزار نفر در 120 عرصه خدمتی تاکنون در شبکه خادمیاران ثبت نام و آموزش دیده­اند و کانون­های محله­ای محل رساندن این خدمت­ها به مخدومین است و ان شاءالله امروز با افتتاح این کانون­های محله­ای شاهد منشاء اثر آنها در استان اصفهان خواهیم بود.

در ادامه دکتر طیب نیا مدیر عامل بنیاد خیریه راهبری آلاء و عضو هیئت امناء حرم مطهر حضرت زینب (س) با اشاره به ریشه اعتقادی مودت به اهل بیت (ع) در بین شیعیان گفت: طبق فرمایش امام باقر (ع)،  اهل بیت (ع) هم به خاطر اطاعت و عبادت خدا برگزیده شدند و شیعه واقعی کسی است که علاوه بر مودت و محبت، مطیع فرمان خداوند باشد و در اعمال خود هم با معصوم سنخیت داشته باشد. لذا هدف اصلی خادمیاری رضوی سنخیت با امام رضا (ع) است و این عرصه فراتر از صحن مقدس امام رضا (ع) است.

طیب نیا در خاتمه به حرم حضرت زینب (س) خواهر امام رضا اشاره کرد و افزود: این آستان به واسطه امام رضا (ع) مورد توجه مردم است و ما این ظرفیت را داریم که در بخش­های مختلف حرم مطهر حضرت زینب(س) مثل عرصه خادمیاری، مشاوره، عمرانی، پزشکی و.. پذیرای کانون خادمیاران آستان قدس باشیم.  همچنین بنیاد آلاء با مجموعه­هایی مثل مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء(مکسا) و مرکز تربیتی و پرورش استعداد و… نیز  آماده همکاری با کانون خادمیاران آستان قدس در استان اصفهان است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام صادق زاده مدیر اجرایی حرم و مسئول کانون محلی آستان حضرت زینب (س) ضمن اشاره به ظرفیت بالای حرم حضرت زینب (س) و برقراری ارتباط با 700 نفر خامیارانی که در شبکه خامیاران ثبت نام کرده اند؛ افزود: در زیارت­نامه­های برای حرم و بارگاه اهل بیت از عنوان «کهف» و پناهگاه مطئن مردم استفاده شده است و حرم حضرت زینب (س) هم همینگونه است و ما در این آستان در تلاشیم تا سطح اجتماعی و فرهنگی منطقه را ارتقاء دهیم و ان شاء الله با افتتاح کانون محله­ای و استفاده از پتانسیل خادمیاران این امر سریعتر محقق شود.

در پایان این نشست، حجت الاسلام صادق زاده مسئول کانون محله ای خادمیاران آستان مقدس حضرت زینب (س)، حجت الاسلام قیصریان مسئول کانون محله ای خادمیاران شهدای حصه، آقای یعقوبی مسئول کانون محله ای خادمیاران نورالرضا و آقای باغبان مسئول کانون محله ای خادمیاران آیت الله اسماعیل هاشمی احکام خود را از مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی استان دریافت کردند و از خادمیاران برتر نیز تجلیل به عمل آمد.

همچنین در پایان حاضرین به صورت دسته جمعی در مضجع شریف حضرت زینب (س) خواهر امام رضا (ع) حضور پیدا کردند و ضیافت ناهار را میهمان سفره کریمانه این بانوی کرامت بودند.