markez-moshavere1 به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، با توجه به ضرورت حفظ و ارتقای سلامت روانی جامعه و اهمیت این نکته که، در خانواده ای فرزندان سالم رشد و تربیت می یابند که از آرامش روانی بهرمند باشند. معاونت اجتماعی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آستان مقدس حضرت زینب ( علیها السلام ) را با هدف آرامش بخشی و بالا بردن سلامت جامعه با استفاده از آموزه های دینی راه اندازی نمود.

متخصصین و کارشناسان مرکز با توجه به عمومیت برخی از مشکلات و معضلات موجود در منطقه، پیشنهاد برگزاری جلسات مشاوره گروهی به صورت هفتگی را مطرح نمودند که با استقبال فراوانی از سوی مخاطبین روبرو شده است.

لازم به ذکر است که پس از جلسه گروهی، مشاوره مذهبی و اجتماعی به صورت فردی با رویکرد درمانی انجام می پذیرد.

تاکنون دو جلسه مشاوره گروهی در آستان مقدس تشکیل شده است که در اولین جلسه آن حاج آقا شیروانی کارشناس مذهبی مرکز مشاوره، به بررسی دعا و نقش آن در زندگی و چرایی و چگونگی مستجاب شدن دعا پرداخت.

markez-moshavere01 markez-moshavere02

در این جلسه به سوالات حاضرین پیرامون چالشهای دعا، اینکه چرا دعاهایمان مستجاب نمی شود و حس درونی انسان در زمان دعا کردن پاسخ داده شد.

جلسه دوم در تاریخ 18/12/93 با موضوع بررسی استرس و تعاریف مربوط به آن آغاز گردید.

در ابتدا خانم مرادی با هدف تعامل مثبت با حضار از آنها خواستند هر یک تعاریف خود را از استرس بیان نمایند. سپس به تعریف کلی استرس و مثبت یا منفی بودن وجود استرس در زندگی فردی و اجتماعی پرداختند.

بعد از آن راهکارهای کاهش استرس از طریق انس با قرآن مطرح گردید.

در ادامه حجه الاسلام شیروانی کارشناس مذهبی مرکز توصیه های خود را با تکیه بر آیات و احادیث ارائه و مقایسه ای بین بیماری های جسمی و روحی ارائه نمودند. نقل احادیثی از حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) و امام علی (علیه السلام) نیز فضای جلسه را متبرک ساخت.

markez-moshavere03 markez-moshavere04

در پایان جلسه افرادی که نیاز به مشاوره فردی داشتند نیز به صورت انفرادی به کارشناسان ذی ربط مراجعه و مشکلات خود را مطرح نمودند و راهکارهای متناسب دریافت کردند.

ضمنا افرادی که مشکلات حاد دارند و باید سریعا رسیدگی گردد، به معاونت اجتماعی ارجاع تا در جلسه ای با حضور مدیر محترم آستان، جناب آقای بیک، معاونت اجتماعی جناب آقای شیشه گرو کارشناس مشاور سرکار خانم مرادی وبررسی و ان شاءالله با عنایت توجه حضرت زینب ( علیها السلام ) این مشکلات رفع و اقدام لازم صورت پذیرد.

امید است با استقبال خوب افراد منطقه و اهتمام و تلاش کارشناسان، این مرکز بتواند منشاء تغییرات مثبت در خانواده ها باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 3 = 3