بافت فرسوده اطراف حرم زینبیه به میدان شهری تبدیل می شود مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اعلام کرد: 15 هکتار از بافت فرسوده حرم به میدان شهری تبدیل می شود که می تواند به عنوان یکی از فضاهای شهری در زمان تعدد جمعیت مورد استفاده قرار بگیرد.

حسین جعفری با بیان اینکه حرم مطهر “حضرت زینب” (علیها السلام) در شمالی ترین نقطه اصفهان قرار دارد ،عنوان کرد: این منطقه به واسطه بافت های فرسوده از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.
وی با بیان اینکه “حرم حضرت زینب “(س) در آینده به پنجمین قطب زیارتی و فرهنگی کشور تبدیل می شود افزود: با توجه به حضور زائرانی از دیگر شهرها و کشورهای اسلامی، ساماندهی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر “حضرت زینب” (علیها السلام) ضروری بوده از این رو شهرداری اصفهان و تولیت حرم مطهر تفاهم نامه ای را امضا کرده اند تا برای ساماندهی بافت پیرامون حرم به صورت مشترک اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یک بخش طرح توسعه مطهر حرم فراهم شدن خدماتی است که باید در این محدوده شش هکتاری ارائه شود، عنوان کرد: 15 هکتار از بافت فرسوده حرم به میدان شهری تبدیل می شود که می تواند به عنوان یکی از فضاهای شهری در زمان تعدد جمعیت مورد استفاده قرار بگیرد.
به گفته جعفری، بخشی از اعتبارات لازم برای تملک محدوده این طرح دربودجه 94پیش بینی شده است و در بودجه سال آینده نیز برای این طرح اعتبار پیش بینی خواهد شد.
وی با بیان اینکه تاثیرات این طرح بر محیط پیرامون بسیار زیاد است خاطر نشان کرد: برای سکونتگاه های اطراف حرم نیز طرح هایی پیش بینی شده است و امیدواریم با اجرای این طرح ،بافت فرسوده این محدوده احیا شود.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: بخشی از بافت فرسوده به پروژه های پیرامون حرم اختصاص دارد که مهم ترین آن توسعه حرم حضرت زینب است.
جعفری با اشاره به اینکه تملک و احداث میدان در اطراف حرم، هدف اصلی است و در بافت فرسوده پیرامون حرم نیز پروژه های تعریف شده، اظهار کرد: تلاش می شود فاز اول پروژه ساماندهی پیرامون حرم مطهر “حضرت زینب” (علیها السلام) تا دو سال آینده تکمیل شود.
وی با اشاره به اینکه شورای راهبری این پروژه تشکیل شده است و جلسات آن هر ماه برگزار می شود، گفت: جلسات کمیته اجرایی نیز 15روز یکبار برگزار می شود.

ایمنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

40 − = 31