امداد و نجات

کارگاه آموزشی دوره عمومی امداد و نجات با حضور داوطلبین خانه هلال احمر آستان مقدس حضرت زینب خواهر امام رضا علیهماالسلام به مدت 20 ساعت آموزشی برگزار گردید.

این کارگاه به منظور توانمندسازی داوطلبین و آشنایی با شیوه ی کمک های اولیه و امداد و نجات در زمان بحران و مواجه با حوادث ناگهانی تا زمان رسیدن متخصصین و اورژانس برگزار گردید.

هاشمی نژاد مسئول خانه هلال احمر آستان مقدس مهم ترین سرفصل های آموزشی این کارگاه را خدمات پیش بیمارستانی به آسیب دیدگان، حمل، CPR ، آتل و بانداژ، بهداشت در سوانح ( فردی، محیطی و عمومی) و روانشناسی کاربردی در حمایت روانی در سوانح و جامعه شناسی در حوادث برشمرد و گفت: با توجه به ماهیت و رسالت جمعیت هلال احمر، آموزش های تاثیرگذار باید به منظور ایجاد روحیه کار تیمی، مبتنی بر کار گروهی و اجرای دوره های کارگاهی به دلیل تخصصی بودن فعالیت ها باشد تا توان امدادی افراد حاضر در این دوره ها ارتقا یابد.

گفتنی است این دوره با برگزاری مانور زلزله در حرم مطهر با حضور معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان و رییس جمعیت هلال احمر شهرستان های اصفهان به مناسبت روز جهانی ایمنی و شعار “ایران امن” و برگزاری آزمون به پایان رسید.