حجت الاسلام صادق زاده: نکات و تذکرات گفته شده توسط خادمین همیشه راهگشای برنامه های حرم بوده است.

جلسه صمیمی مدیریت محترم آستان حضرت زینب سلام الله علیها و خادمین رسته های ارتباطات، نذورات و فرهنگی در سالن کوثر برگزار شد. در این جلسه حجت الاسلام صادق زاده در پاسخ به سوال خادمین در موضوع بازگشایی بقعه متبرکه گفت: به لطف خدا و همت پیمانکاران پرتلاش حرم، ان شاءالله در زمان عید نوروز بازگشایی بقعه انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی آستان حضرت زینب سلام الله علیها حجت الاسلام صادق زاده مدیریت آستان درجلسه ای ویژه ی خادمین رسته های ارتباطات، نذورات و فرهنگی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات خادمین این رسته ها گفت: جلسات ماهانه با خادمین به دلیل ارتباط مستقیم و موثری که خادمین عزیز با زائرین حرم حضرت دارند، حاوی نکات مهم و قابل بررسی برای خود بنده بوده و هست. ان شاءالله با پیگیری مسئولین رسته ها این جلسات حتما با همه ی خادمین ماهانه برگزار شود چرا که تذکرات گفته شده توسط خادمین همیشه راهگشای برنامه های حرم بوده است.

درابتدای این جلسه، مدیریت آستان حضرت زینب سلام الله علیها با بیان مطالبی در مورد اهمیت سرنوشت انسان ها و توفیق ارائه خدمت برتر به زائرین حرم اظهار داشت:

اتفاقات و موقعیت هایی که جلوی پای انسان ها قرار داده می شود جزو برنامه ی زندگی است که از طرف خداوند متعال به واسطه ی کارهای خوبی که در گذشته انجام داده اند و یا دعای پدر و مادر و یا اعمال خیر خود و پدر و مادرشان برنامه ریزی شده است.

امام صادق علیه السلام می فرمایند:

اگر مومن می دانست که برنامه زندگی او را خداوند متعال برنامه ریزی و تنظیم کرده است، از زندگی خودش خیلی راضی تر بود و آرامش بیشتری داشت. اگر می دانست که این مسیر بهترین مسیری است که در مقابلش قرار گرفته است اینقدر ناراحت نبود.

راضی بودن به رزقی که الان داریم و خداوند متعال برایمان تدارک دیده بسیار مهم است. در دعاها می خوانیم خدایا من را راضی قرار بده در رزقی که برایم قرار داده ای.

اما نگاه دیگری هم در این موضوع می توان داشت که آیا فقط در مقابل ما مال و ثروت به عنوان عافیت قرار می گیرد؟

روایات زیادی هست که حتی خداوند متعال افرادی را جلوی پای ما قرار می دهد که ما دعای مستجاب شده ی او هستیم. مخصوصا شما خادمین بزرگوار حرم حضرت زینب سلام الله علیها.

در این بخش ها مردمی پیش شما می آیند که مشکلات بسیار زیادی دارند. خادم اهل بیت با وجود مشکلات فراوانی که خودش دارد باید با روی باز با زائرین برخورد کند. زائر از خادم اهل بیت توقع گشاده رویی و برخورد مناسب را دارد.

وی در ادامه در مورد اهمیت خوش برخوردی با زائرین افزود:
خادم نمی تواند مشکلات یک یک مددجویان یا زائرین را حل کند ولی آیا نمی تواند التیام بخش درد روحی او باشد؟ آیا نمی تواند گوش شنوای او باشد؟

گوش شنوا بودن و التیام بخش بودن کم ترین کاری است که ما می توانیم در حق زائرینی که به ما مراجعه می کنند انجام دهیم و دلیل حال خوب آن ها باشیم. این باید شاخصه ی خادمین حرم حضرت زینب سلام الله علیها باشد.

تمامی این ارتباطات خادمین با زائرین، مددجویان و…. اتفاقی نیست. این ها را خداوند متعال جلوی راه شما قرار داده تا شماهم قسمتی از حال خوب آن بنده باشید.

در پایان جلسه حجت الاسلام صادق زاده در پاسخ به سوال خادمین در موضوع بازگشایی بقعه و مهیا شدن فضای مناسب برای برگزاری مراسمات گفت: به لطف خدا و به همت خادمین و پیمانکاران عمرانی حرم، تا پایان سال ضریح مطهر بازگشایی خواهد شد.