حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) در سالروز رحلت رسول گرامی اسلام (صلوات الله علیه) و شهادت سبط النبی امام حسن مجتبی (علیه السلام)  غرق در سوگ و عزا شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، زائران و مجاوران در این شب و روز وارد این مکان مقدس ‌‏شدند و با توسل به نبی اسلام و ذکر مصائب و مناقب حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) در سوگ جانگذار این بزرگواران اشک ماتم ریختند.

حجت السلام و المسلمین سید محسن مرتضوی در مراسم شب و شام سالروز رحلت پیامبر اسلام (صلوات الله علیه) و شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) با اشاره به سجایای اخلاقی و عملی رسول اکرم (صلوات الله علیه) بیان کرد: یکی از ویژگی های نبی مکرم اسلام این بود که دغدغه دیگران را داشتند.  حضرت در جنگ احد بسیار آسیب دیدند ولی جامعه خود را نفرین نکردند بلکه آن ها را دعا کردند.

ایشان با تأکید بر اینکه مصداق اتم و اکمل رحمت خداوند حضرات معصومین ( علیهم السلام ) و در رأس آن ها پیامبر گرامی اسلام هستند، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام ( صلوات الله علیه ) اگر می دیدند کسی مریض شده است از مریضی او مریض می شدند یعنی وجودشان از محبت مردم پر شده بود این صفتی است که ما باید در زندگی های خودمان پیاده کنیم.

حجت السلام مرتضوی با اشاره به حادثه دلخراش و تلخ زلزله در استان کرمانشاه، افزود: وقتی فهمیدی که زلزله زده ها سختی و زجز کشیده اند چقدر ناراحت شدی، به همان مقدار ایمان داری. ما اگر می خواهیم مظهر صفات پیامبر گرامی اسلام باشیم باید دغدغه مشکلات مردم را داشته اشیم و نمی شود شیعه امیرالمومنین ( علیه السلام ) نسبت به مشکلات دیگران بی تفاوت باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: شیعه کسی است که خودش را برای آرامش دیگران به زحمت می اندازد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام امیر فاتحی و داوود کشکولی در غم جانسوز رحلت نبی مکرم اسلام (صلوات الله علی) و شهادت سبط النبی امام حسن مجتبی (علیه السلام) به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند.

همچنین همزمان با شب رحلت رسول الله (صلوات الله علیه) و شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام)، دعای کمیل با نوای حجت الاسلام امیر فاتحی قرائت شد.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم غرفه ویژه کودکان، مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادادی دایر شده بود.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 42 = 43