img_4825 عاشقان و دلباختگان اهل ‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در شب شهادت امام باقر(علیه السلام)، در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) در رثای این امام همام به اقامه مصیبت پرداختند و رخت عزار بر تن کردند.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، همزمان با شب شهادت امام محمد باقر(علیه السلام)، ارادتمندان ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام ) برای عرض تسلیت شهادت پنجمین امام شیعیان به حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) مشرف شدند.

در این مراسم که با حضور پر شور زائرین عزادار، سراسر رنگ سوگ و ماتم به خود گرفته بود، حجت السلام و المسلمین ماندگاری به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام مانگاری با اشاره به حدیث امام محمد باقر ( علیه السلام )، گفت: شرطی که محبت من و شما را تعمیق می ‌بخشد، تداوم می ‌بخشد، اطاعت است. امام ‌باقر علیه السلام صاحب امروز می فرماید : إِنَّ الْمُحِبَّ لِمَنْ يُحِّبُّ مُطيعٌ « کسی که دیگری را دوست می دارد، از فرمان او پیروی می کند ». من اطاعت نداشته باشم نمی ‌توانم بگویم عاشق امام حسین علیه السلام هستم، عاشق امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف هستم. خدا می ‌فرماید: ای پیغمبر به مردم بگو هر کس خدا را دوست دارد اطاعت از خدا کند، تا من هم او را دوست داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه ما در میدان زندگی الگو لازم داریم، تصریح کرد: جهاد اصغر در میدان نظامی است. جهاد اکبر در مبارزه با نفس است. ولی جهاد کبیر در میدان زندگی است. ما در میدان زندگی الگو لازم داریم. یا الگوی من اهل بیت ( علیهم السلام ) هستند و یا الگوی من غیر اهل بیت ( علیهم السلام ) است. غیر از اهل بیت ( علیهم السلام ) هرکس باشد من ضرر کردم. اهل بیت ( علیهم السلام ) اگر بخواهند در زندگی من الگوی من باشد، حقش را ادا کردم. یعنی معنای جهاد کبیر این است که ما در زندگی‌مان از دشمن اهل بیت ( علیهم السلام ) تبعیت نکنیم. از اهل بیت ( علیهم السلام ) تبعیت کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری با تأکید بر آیه فَلا تُطِعِ الکٰفِرینَ ( فرقان آیه 53 )، خاطرنشان کرد: سلاح دشمن وسوسه است. ما در حیا، ازدواج، امر به معروف و نهی از منکر، نباید از دشمن اطاعت کنیم، بلکه باید از پیغمبر ( صلی الله علیه و آله و سلم ) و اهل بیت ( علیهم السلام ) اطاعت و پیروی کنیم.

این کارشناس مسائل دینی در پایان یادآور شد: ما در زندگی هایمان بی قرار بودیم ولی دشمن ما را بی خیال کرده است. رسول خدا ( صلی الله علیه و آله و سلم ) می فرماید: هر که صبح کند و اهتمام به امور مسلمانان نداشته باشد او مسلمان نیست. ما باید به فرزندان خود یاد دهیم که شب ها برای مردم بی گناه فلسطین گریه کنند و بخوابند.

همچنین در این مراسم حاج رسول میرباقری و کربلایی محمد جواد حیدری بر مصائب حضرت باقرالعلوم (علیه السلام ) نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کردند.

 برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

img_4785

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + = 15