حجت الاسلام والمسلمین عالی؛

خدمت مومنین به همدیگر رابطه با اهل البیت را تقویت می کند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: خدمت مومنین به همدیگر علاوه بر اجر عظیم، رابطه با اهل البیت(ع) را نیز تقویت می کند.

به گزارش روابط عمومی آستان، حجت الاسلام «مسعود عالی» روز پنجشنبه(10 فروردین) در برنامه یک ظهر بهاری در محل‌ آستان مقدس امامزاده زینبیه اصفهان اظهارداشت: رابطه بین مومنین از جمله موضوعات مهم دین اسلام در روابط است.

استاد اخلاق و کارشناس مذهبی افزود: مردم در کنار همدیگر باید به یک زندگی متعادل و دلجویی از هم برسند و نباید نسبت به مسائل همدیگر بی تفاوت باشند.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین نسبت به زندگی و کار مردم دغدغه داشتند، تصریح کرد: این دغدغه و توجه نه تنها در دوران زندگیشان بلکه در حال حاضر نیز وجود دارد و همواره شفاعت مومنان را انجام می دهند.

حجت الاسلام عالی به بخشش های اهل البیت(ع) در دوران زندگیشان اشاره کرد و اذعان داشت: بخشش سه روز افطاری کار کمی نبود که آنان چطور دیگران را بر خود برتری می دادند.

وی بهره گیری از سیره اهل البیت(ع) را مهم خواند و گفت: خدمت مومنین به همدیگر علاوه بر اجر عظیم، رابطه با اهل البیت(ع) را نیز تقویت می کند از این رو به این همگرایی و همدلی بیشتر باید توجه کنیم.

به گفته این استاد حوزه علمیه، مومنین نسبت به همدیگر حق و حقوقی دارند که از جمله آن این است که هر آنچه برای خود پسندیدن برای دیگران هم بپسندند و آنچه را نمی پسندند برای دیگران هم نپسندند.

وی خاطرنشان کرد: باید این روحیه در بین خود و دیگران نهادینه کنیم و جامعه نسبت به هم نوعان خود نگرش سازنده داشته باشد.