14 قافله سوگواران یاس نبوی همزمان با روز شهادت حضرت زهرا ( علیها السلام )، با حضور قشرهای مختلف مردم و هیئات مذهبی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، قافله سوگواران یاس نبوی همزمان با روز شهادت حضرت زهرا ( علیها السلام )، با حضور قشرهای مختلف مردم و هیئات مذهبی برگزار شد.این مراسم در روز یکشنبه 23 اسفندماه مصادف با روز شهادت حضرت صدیقه کبری ( علیها السلام ) و از ساعت ۹:۳۰ صبح و با قرائت حدیث شریف کساء از امامزاده دوطفلان به سمت حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام )، آغاز شد.

این قافله عزاداری با حالی از حزن و اندوه و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت ( علیهم السلام ) گریه کنان و سینه زنان به سمت آستان مقدس حضرت زینب ( علیها السلام ) حرکت نمودند. در طی مسیر خیل عظیمی از مردم سوگوار منطقه فوج فوج به این قافله سوگواران یاس نبوی گره می خوردند.

گفتنی است در مسیر قافله 4 ایستگاه عزا توسط هیئات مذهبی و پایگاه های بسیج منطقه برپا شده و از عزاداران و سوگواران فاطمی استقبال و مداحان در مدح و منقبت بانوی دو عالم مدیحه سرایی می نمودند.

در ادامه این مراسم و پس از رسیدن به آستان مقدس حضرت زینب ( علیها السلام ) حاج رسول میرباقری و برادر مجتبی مسعودی به ذکر مصیبت و عزاداری حضرت زهرا ( علیها السلام ) پرداختند.

در پایان این قافله، نماز باشکوه ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی مرشد اقامه شد.

سفره پر برکت حضرت زهرا ( سلام الله علیها ) و پذیرایی از عزاداران یاس نبوی حسن ختام این مراسم معنوی بود.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

13

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

36 − 30 =