مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حرم حضرت زینب(س) بازدید کرد

عباس محمدیان، مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت زینب خواهر امام رضا علیهماالسلام با حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده، دیدار کرد. در این بازدید محمدیان از لزوم انتشار رسانه ای هنرمندانه فعالیت های حرم مطهر در شبکه های ملی و بین المللی سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی حرم حضرت زینب سلام الله علیها، عباس محمدیان مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حجت الاسلام یعقوبی مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از حرم حضرت زینب سلام الله علیها بازدید کردند.

حجت الاسلام صادق زاده ضمن معرفی حضرت زینب سلام الله علیها گفت: نام و محل دفن حضرت زینب سلام الله علیها در کتاب منتهی الامال شیخ عباس قمی آمده است که در پاورقی کتاب از محل دفن ایشان در قریه ای به اسم ارزنان در اصفهان یاد شده است.

در ادامه مدیر اجرایی حرم حضرت زینب(س) در تشریح فعالیت های فرهنگی اجتماعی این مکان گفت:

حرم مطهر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی متفاوتی را در طول سال انجام می دهد. از جمله این فعالیت ها می توان به اعزام 400 خادم در ایام اربعین و راه اندازی موکب نهرالطف در عمود 809 که یک مجموعه خدماتی فرهنگی است اشاره کرد. این موکب امکاناتی نظیر مهدکودک، غرفه های لباسشویی، مراسمات آیینی و… را در اختیار زائران قرار می داد. همچنین کارخانه ی 25 تنی تولید یخ در عمود 809 وظیفه ی تولید یخ برای برخی از موکب های مسیر نجف تا کربلا را برعهده داشت.

همچنین برنامه ی زنده ی سحرگاهی ماه رمضان در استدیو حرم از جمله فعالیت های بزرگ و تاثیرگذار آستان بود که با توجه به حضور استاد عالی با استقبال خوب مردمی همراه شد.

باید از همه ی ظرفیت های رسانه ای استفاده کرد

دکتر محمدیان با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد هر رسانه گفت: ارکان رسانه را نمی توان گفت چون تلفن همراه آمده کسی روزنامه نمی خواند یا رادیو گوش نمی دهد. هر رکنی مخاطب خودش را دارد. باید از همه ی ظرفیت های رسانه ای مانند فضای مجازی، استفاده از انسان رسانه ها، سلبریتی ها و… در معرفی این حرم مطهر استفاده کرد. حتی با توجه به ظرفیت های بالای این مکان مقدس، باید مستند روایت گونه از این حرم ساخته شود.

محمدیان در ادامه گفت: با توجه به اینکه همه ی ما خادم اهل بیت هستیم و با توجه به فعالیت های صورت گرفته در این حرم، می توان از ظرفیت های تبلیغاتی با تشکیل یک هیئت اندیشه ورز و خلاق به منظور برند سازی و برجسته سازی این فعالیت ها در کشور استفاده کرد. این فعالیت ها باید با ظرفیت های رسانه ای مکمل بشود. هر کار فرهنگی و اجتماعی که انجام می شود باید پیوست رسانه ای و تبلیغاتی داشته باشد. ما انسان رسانه های ایرانی و بین المللی را داریم که با چند ملیون دنبال کننده می توانند روایت خودشان از حرم حضرت زینب سلام الله علیها را در فضای مجازی انتشار دهند.

 

در پایان این جلسه نشان خادم افتخاری حرم حضرت زینب سلام الله علیها، به دکتر محمدیان اهدا شد.