img_4949 عرفه، روزی است که خداوند بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر از دیگر اوقات است.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، به همبن مناسبت مراسم قرائت مناجات پرفیض امام حسین (علیه السلام) در روز عرفه با شکوه خاصی و در فضایی آکنده از عشق و دلدادگی به معبود در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام )  برگزار شد.

در اين مراسم كه از ساعت 16 یکشنبه 21 شهریورماه در صحن امام رضا ( علیه السلام ) حرم مطهر با حضور انبوه زائران و مجاوران برگزار شد، عاشقان و دلدادگان اهل بیت ( علیهم السلام ) خود را به اين مكان قدسي رسانده بودند و دعاي پر فيض عرفه را به ياد حج ناتمام سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (علیه السلام) قرائت كردند.

زائران و مجاوران با قرائت اين دعاي سراسر پر رمز و راز از معبود خواستند تا خطاهاي آنان را بخشيده و دلهايشان را از عشق و دلدادگي به دين مبين اسلام، پيامبر عظيم الشان و امامان مظلوم شيعه لبريز نمايد.

دعاي پرفيض عرفه را حجت الاسلام ناصری، حاج رسول میرباقری، حاج محمد داوری و کربلایی میثم جهدی، قرائت و در خلال اين مراسم به گوشه هايي از مظلوميت سالار شهيدان و ياران باوفايش در سرزمين كربلا اشاره كردند.

گفتنی است، در سالی که توفیق حضور در حج تمتع را از زائران و دلدادگان ایرانی دریغ داشتند، فریضه برائت از مشرکین به صورت نمادین در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) به اجرا در آمد و زائرین و مجاورین حرم مطهر با سردادن شعار ضد استکبار، جنایات رژیم آل سعود و مشرکین را محکوم نمودند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

img_4910

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 12 =