حجت الاسلام مسعود عالی:

مقدرات الهی با حسن نیت به نفع بندگان رقم می خورد

استاد حوزه علمیه با نکوهش بد بینی گفت: مقدرات الهی با حسن نیت نسبت به پروردگار و اندیشه نیکو به نفع بندگان رقم می خورد.

به گزارش روابط عمومی آستان ، حجت الاسلام «مسعود عالی» در برنامه یک ظهر بهاری در محل‌ آستان مقدس حضرت زینب اصفهان به حسن نیت و ظن نسبت به پروردگار اشاره کرد و اظهارداشت: سوظن مقدمه بسیاری از مشکلات خواهد بود و کسانی که نسبت به لطف و عطای الهی خوش بینی نیستند در زندگی دچار مشکل می شوند.

سخنران برجسته کشوری فال نیکو در زندگی را مهم خواند و فزود: برخی همواره بد بین بوده و همین ویژگی بنا به فرمایش امام صادق(ع) دلالت بر سود ظن نسبت به پروردگار بوده و خیری در آن نیست.

وی بدبینی و گره زدن اتفاقات به طلسم و سحر و بد بینی را ناشی از فرهنگ های غلط جامعه بر شمرد و اذعان داشت: حضرت حق نسبت به بندگانش رئوف و مهربان بوده و برخی از اتفاقات ناشی از تقدیر، اشتباهات انسان و آزمایشات است.

حجت الاسلام عالی با اشاره به خرافه پردازی و سو ظن به پروردگار خاطرنشان کرد: این ویژگی بد فرصت سازی برای شیطان و افزایش مشکلات خواهد شد.

وی حسن نیت و امیدواری در انسان را مایه سلامتی و پیشرفت دانست و تصریح کرد: آنان که با فال نیکو و خوش بینی به قدرت هستی زندگی می کنند، در ابعاد مختلف با نشاط و سرزندگی همراه هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به مقدرات و شرایط زندگی، اذعان داشت: مقدرات الهی با حسن نیت نسبت به پروردگار و اندیشه نیکو به نفع بندگان رقم می خورد و آنان که با بدبینی زندگی می کنند، دچار مشکل و حوادث خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس روایتی از پیامبر اسلام، خیر دنیا و آخرت با حسن نیت نسبت به پروردگار رقم می خورد و بر این اساس افراد بد بین از این چنین نعمت هایی بی بهره خواهند ماند.

حجت الاسلام عالی خوش بینی و نگاه مثبت به زندگی را برای آسایش مهم خواند و یادآورشد: همین ویژگی انسان را به سعادت و خیر می رساند و حضرت حق از کفر و سو نیت بندگانش دچار مشکل نشده و این انسان است که با چنین رفتارهایی خسارت می بیند.