hamandishi94-00به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در آستانه فرارسیدن ایام سوگواری حضرت امام حسین علیه السلام، نشست هم اندیشی هیئات مذهبی به میزبانی حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) در روز شنبه 18 مهرماه از ساعت ۱۹:۱۵ در مسجد حضرت زهرا سلام الله علیها آستان مقدس با حضور مسئولین شهر و مداحان، روحانیون و روسای هیئات برگزار گردید.

این نشست با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و سپس حجت الاسلام امیری معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در سخنانی کوتاهی گفت: امروز بیش از گذشته نیازمند بصیرت افزایی و مقابله با اهداف دشمن در جنگ نرم هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای کم ارزش جلوه دادن مفاهیم والایی عاشورا و تکیه بر شور عاشورایی به جایی شعور عاشورایی بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد افزایش حرکت‌های ضد شیعی و تحرکات دشمن در افزایش اختلافات شیعه و سنی هستیم لذا عزادارن حسینی و به ویژه مسولان هیئات مذهبی باید بیش از گذشته باید در برگزاری مراسمات  عزاداری‌های خود توجه کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه با اشاره به آغاز به کار قرارگاه سیدالشهدا (علیه السلام) همزمان با ماه محرم گفت: وظیفه اصلی این قرارگاه اجرای طرح بصیرت عاشورایی در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌های معنوی امامزادگان است.

وی اضافه کرد: اجرای صحیح امینانه نیات واقفانی است که موقوفات خود را با نیت برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) و اطعام عزاداران مجالس محرم ثبت کرده‌اند یکی دیگر از بخش‌های طرح بصیرت عاشورایی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است که در این نیازمند همراهی هیئات مذهبی هستیم.

حجت الاسلام امینی افزود: اجرای امینانه نیات این واقفان در طرح بصیرت عاشورایی نیازمند انسجام و هماهنگی بین بخشی بوده و برگزاری درست آن منجر به تبلیغ عملی فرهنگ وقف و ترویج بیش از پیش این سنت حسنه در بین مردم می شود.

وی اعزام روحانیان مبلغ به امامزاده های شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان، برگزاری نشست‌های بصیرت عاشورایی، مداحی، سخنرانی، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های کودک و نوجوان، پاسخگویی به سؤالات شرعی و غیره را از جمله برنامه‌هایی اعلام کرد که در قالب طرح بصیرت عاشورایی همزمان با ماه محرم در امامزاده‌های شاخص استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برپایی تجمع «لبیک یا حسین» در روز اول محرم، برگزاری تجمع شیرخوارگان حسینی در روز دوم محرم، تجمع «احلی من العسل» نوجوانان متوسل به حضرت قاسم بن الحسن (علیه السلام) در روز ششم محرم و برگزاری تجمع رهروان زینبی با شرکت بانوان عاشورایی در روز دوازدهم محرم را از دیگر برنامه‌های نهاد اوقاف و امور خیریه استان اصفهان دانست که در قالب طرح بصیرت عاشورایی اجرا خواهد شد.

وی افزود: تجمع بزرگ هیأت های مذهبی استان با عنوان «لبیک یا حسین (علیه السلام)» در 70 بقعه شاخص عصر روز نخست محرم همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست جناب آقای جامی پیرغلام اهل بیت علیهم السلام به مداحی  و ذکر مصیبت پرداخت.

پس از جامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اولین دوره تربیت مربّی کودک هیئات مذهبی گفت: کودکان و نوجوانان نیز مانند دیگر گروه های سنی در هیئات مذهبی سهم دارند.

حجت‌الاسلام سید محمود فقیهی در نشست هم اندیشی هیئات مذهبی شهر اصفهان با بیان اینکه با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت حاضران در هیئات مذهبی را کودکان تشکیل داده‌اند، افزود: همانگونه که در هیئات مذهبی برای افراد میانسال و بزرگسال برنامه‌های مذهبی و فرهنگی اجرا می‌شود، برای کودکان و نوجوانان نیز باید اینگونه باشد.

وی تصریح کرد: چرا که آموزش از سنین کودکی در وجود انسان نقش می‌بندد و هر چه را می‌شنود و می‌بیند پایه استدلال‌های بعدی او می‌شود و لذا اگر بخواهیم جامعه آینده ما اصلاح شود، باید تربیت دینی را از سنین کودکی شروع کنیم و به آن اهمیت بدهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در هیئات مذهبی کمتر به کودکان و نوجوانان توجه شده و بیشتر برنامه‌های هیئت بر محور افراد میانسال به بالا برنامه‌ریزی می‌شود، گفت: مدیران تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی باید بدانند که کودکان و نوجوانان نیز در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی سهم دارند.

وی در پایان افزود: این اداره کل در خصوص مسائل آموزشی اقشار مختلف گام‌هایی برداشته است، افزود: در این نگاه برخی از اقشار به دلیل شرایط سنی و شغلی مورد توجه خاص بوده‌اند و لذا آموزش مدیران و ارکان هیئات مذهبی به دلیل گستره آن مدّ نظر قرار گرفته است.

در ادامه این نشست، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به تلاش نیروهای انتظامی جهت برگزاری با کیفیت برنامه‌های سوگواری سالار شهیدان است، گفت: همه تلاش نیروهای انتظامی به صورت شبانه‌روزی برای برگزاری با کیفیت برنامه‌های سوگواری سالار شهیدان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت زینب (علیها السلام)، سرهنگ حسن یاردوستی، در گردهمایی هیئات‌های مذهبی شهر اصفهان اظهار داشت: عاشورا و محرم شاهرگ‌های اساسی حیات دین اسلام به شمار می‌آیند و حضور در این هیئت‌های مذهبی، افتخاری برای ما خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های نیروی انتظامی برای افزایش نظم در برگزاری برنامه‌های ماه محرم افزود: در سال جاری برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شده تا هیئت‌های عزاداری با نظم ویژه‌ای برگزار شده و مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف به صورت مثبت برگزار شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه توجه به امر معروف و نهی از منکر در عزاداری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: تذکر لسانی از مهم‌ترین روش‌های امر به معروف و نهی از منکر است و در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا برنامه‌های ماه محرم، با نظم و کیفیت خاصی برگزار شود.

وی بیان داشت: نیروی انتظامی در زمینه برقراری نظم برنامه‌های عزاداری ماه محرم همه تلاش خود را به کار می‌گیرد اما دسته‌های عزاداری و مسئولان هیئت‌ها نیز باید در این راه به نیروهای انتظامی کمک کرده و نهایت همکاری را با آنها داشته باشند.

یاردوستی گفت: همه تلاش نیروهای انتظامی به صورت شبانه‌روزی برای برگزاری با کیفیت برنامه‌های سوگواری سالار شهیدان خواهد بود و امیدواریم که این مراسم در سال جاری با شکوه بیشتری برگزار شود اما هیئت‌ها نیز باید همکاری کنند تا عبور و مرور مردم دچار مشکل نشود.

در پایان این نشست مداحان اهل بیت ( علیهم السلام ) به مداحی  و ذکر مصیبت پرداختند.

در یایان این مراسم حاضرین در این نشست، مهمان سفره کریمانه حضرت زینب بنت موسی بن جعفر علیهم السلام بودند.

لازم به ذکر است در این نشست، مهندس حاج رسولیها، مهندس فلاح، مهندس صلواتی، اعضاء محترم شورای اسلامی شهر اصفهان، حجت الاسلام اسماعیل پور رئیس اوقاف شهرستان اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمحمود فقیهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، سرهنگ یاردوستی فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، سرگرد نوروزی رئیس کلانتری 26 اصفهان و حجت الاسلام امیری معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف حضور داشتند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

hamandishi94-0

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 9 = 10