همزمان با دهه امامت و ولایت، همایش «بانوان ولایی» صبح پنج شنبه 17 شهریورماه، با حضور جمعی از مادران شهدای اصفهان و بانوان ولایی  در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استان مقدس، در این همایش که با همکاری خیرین مسجد ساز الزهرا و هیئت بانوان اصفهان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین صغیرا به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام صغیرا با اشاره به حدیث امام صادق ( علیه السلام ) که فرمودند: یکی از بزرگ ترین نعمت ها ولایت ما اهل بیت ( علیهم السلام ) است، گفت: حقیقتاً خداوند به ما بزرگترین نعمتش را عنایت کرده است و آن ولایت اهل بیت ( علیهم السلام ) است و این ولایت مسئولیت ما را سنگین می کند زیرا که در ازای هر نعمتی شکری باید انجام شود و وقتی اعظم نعمت ها به ما داده شده است باید اعظم شکر ها هم انجام شود و نمی شود با یک شکر کوچک یک نعمت بزرگ را قدردانی نمود.

ایشان با اشاره به اینکه حضرت زینب ( علیها السلام ) در روز یازدهم محرم وقتی که در گوداب قتلگاه کنار بدن پاره پاره برادرش امام حسین (علیه السلام) آمد، بجای ناله و ضعف و با استواری آن بدن را با دست هایش اندکی بلند نمود و عرض کرد: “اللهم تقبل منا هذا قلیل القربان؛ خداوندا این قربانی اندک را از ما بپذیر!”، افزود: درست است که شما مادران شهدا فرزندی را تربیت کردید و شهید شد ولی هیچ کدام از شما به این معتقد نیستید که ما دِین خود را به اسلام ادا کرده ایم چون خداوند و اسلام اینقدر بزرگ است که انسان وقتی می بیند، اصلاً کاری نکرده است.

حجت الاسلام صغیرا خاطرنشان کرد: اگر نبود این راهی را که خانواده های شهدا ادامه دادند اینقدر خون شهدا تأثیرگذار نبود و این صبری که شما کردید قطعاً صبر بسیار بالایی است.

اجرای گروه تواشیح، سخنرانی محسن داوری؛ مدیرعامل خیریه مسجدسازان الزهرا و سرکار خانم کاظمی؛ مسئول هیئت بانوان اصفهان و مدیحه سرایی حاج حسین مصری پور از دیگر برنامه های این همایش بود.

همچنین در این همایش از مادران شهدا تجلیل و قدردانی شد.

در پایان این همایش حاضرین مهمان سفره کریمانه حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) بودند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

85 − 76 =