_dsc2712

همایش بزرگ «شیرخوارگان حسینی» همزمان با بیش از 41 کشور و 4هزار نقطه در جهان با حضور هزاران مادر عزادار به‌ همراه شیرخوارگان خود در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در نخستین جمعه ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، همایش شیرخوارگان حسینی در بیان مظلومیت شهدای دشت کربلا به ویژه حضرت علی اصغر(علیه السلام) و با حضور گسترده مادران و نوزادان در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) برگزار شد.

این مراسم معنوی در روز جمعه 16 مهرماه از ساعت 3:30 بعد از ظهر آغاز شد.

هدف از برگزاری این همایش رساندن پیام مظلومیت امام حسین (علیه السلام) و طفل شیرخوار ایشان حضرت علی اصغر (علیه السلام) است که جهانیان بتوانند با نهضت عاشورا و پیام امام حسین (علیه السلام) که اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر بود آشنا شوند.

مادران، فرزندان شیرخواره خود را در آغوش گرفته و با بوسه بر حنجره شیرخوارگان خود عشق به خاندان عصمت و طهارت (علیه السلام) را به فرزندان خود آموختند. آنها با برتن کردن لباس های متحدالشکل و بستن سربندهایی با نام مبارک حضرت علی اصغر (علیه السلام) بر سر فرزندان خود، یاد مظلومیت امام حسین (علیه السلام) و یاران با وفای ایشان بویژه سرباز شش ماهه دشت کربلا را زنده نگه داشتند.

زنان با حضرت ربابه مادر حضرت علی اصغر (علیه السلام) هم نوا شدند و اعلام کردند که آمده اند تا کودکان خود را برای دفاع از اسلام و حریم ولایت فقیه با شعور حسینی پرورش داده و فدای خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) و ولایت کنند. زنان داغدار آمده بودند اشک های خود را به مادر کودک جاوید کربلا تقدیم کنند ، شهیدی که با وجود کوچکی ، سند بزرگ رسوایی ستمگران در همه عصرها را امضا کرد و با خون خود بر کفر آنان صحه گذاشت

دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) که با زمزمه های خود کودکان خود را بربالای سر گرفته بودند، به یاد لب تشنه کوچکترین شهید دشت کربلا گریستند و اشک های خود را تقدیم بانو رباب همسر سردار تشنه کام کربلا و مادر کوچکترین شهید تاریخ کردند.

در این مراسم حجت الاسلام دهنوی؛ کارشناس مسائل خانواده بیاناتی را پیرامون راهکارهای ازدواج موفق و تربیت فرزند  بیان نمود و در ادامه مداحان اهل بیت ( علیهم السلام ) حمید رضا رجبی، حجت الاسلام ریاحی و مجتبی ایروانی در غم و مظلومیت سالار شهیدان و حضرت علی اصغر (علیه السلام) مرثیه سرایی نمودند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

 _dsc2669

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 89 = 90