همایش شعر آیینی با حضور مداحان و شاعران منطقه ۱۴ اصفهان

همزمان با میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، مراسم شعر آیینی ثنای فاطمی، با حضور مسئولین استانی، جمعی از شاعران و مداحان شهر اصفهان در حرم حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حرم حضرت زینب سلام الله علیها، به مناسبت ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و همچنین گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار دل ها سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» “محفل ادبی شعر” با حضور شهردار منطقه 14 شهر اصفهان، مدیر اجرایی حرم حضرت زینب سلام الله علیها و جمعی از شاعران و مداحان شهر اصفهان، در سالن کوثر حرم حضرت زینب سلام الله علیها با هدف ترویج فضایل حضرت زهرا سلام الله علیها و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه سازی این فرهنگ متعالی درجامعه برگزار شد.

این مراسم با اجرای برنامه ی زورخانه ای و با نوای مرشد علی صادقی در مدح حضرت زهرا سلام الله علیها آغاز شد. در ادامه ی برنامه حجت الاسلام صادق زاده مدیر اجرایی حرم حضرت زینب سلام الله علیها ضمن پرداختن به مقام و جایگاه شعرای اهل بیت علیهم السلام گفت: شاعری و مداحی در طول تاریخ در جایگاه مثبت مورد توجه و در جاگاه منفی مورد بغض و لعن اهل بیت علیهم السلام بوده است.
وی در ادامه افزود:
یکی از جلسات مستمر حضرت رضا علیه السلام دعوت از مداحان و شعرای اهل بیت و برگزاری روضه خانگی بوده است. همچنین امام هادی و امام حسن عسکری علیهما السلام شیعیان را به برگزاری مراسمات آیینی و مادحین و شاعرین را به نقش آفرینی در این جلسات تشویق می کردند.
حجت الاسلام صادق زاده با توجه به عملیات عمرانی صورت گرفته در بقعه حرم حضرت زینب سلام الله علیها گفت: ان شاءالله با توجه به وعده های واحد عمرانی حرم مطهر و پیشرفت های صورت گرفته، بقعه متبرکه قبل از پایان سال بازگشایی خواهد شد.

در ادامه ی برنامه، استاد ناصحی، شاعر آیینی اولین شاعری بود که پشت تریبون قرار گرفت و در ابیاتی، در توصیف حضرت زینب بنت موسی بن الجعفر گفت:

رزق نانم را خدا در ارزنان جا داده است

اختیارم را به دست بنت موسی داده است

 

در پایان برنامه خانم ها کرباسی، فروغی و سپهکار و آقایان ناصحی، رستگار و شاعرین نوجوان به مدیحه سرایی حضرت زهرا سلام الله علیها پرداختند.

ثنای فاطمیمراسم شعر آیینی ولادت حضرت زهرا