12 همایش مدافعان حرم شامگاه یکشنبه در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان با حضور عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت ( علیهم السلام ) برگزار و از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، خیل عظیمی از زائران و مجاوران بارگاه منور دختر موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) از راه دور و نزدیک برای ابراز ولایتمداری خود، به حرم مطهر مشرف شدند تا از ویژه برنامه همایش مدافعان حرم بهره‌مند شوند.

این مراسم با شکوه با قرائت حدیث شریف کساء در مسجد حضرت زهرا ( علیها السلام ) آستان مقدس آغاز و سپس حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی به ایراد سخنرانی پیرامون رشادت‌های شهدای مدافع حرم مطهر حضرت زینب ( علیها السلام ) پرداخت و با بیان آیات و روایت اجر و اهمیت کار آن‌ها را گوشزد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی استاد و مدرس حوزه در همایش بزرگ مدافعان حرم که در آستان مقدس حضرت زینب ( علیها السلام ) اصفهان برگزار شد، با اشاره به مقام شهید، اظهار داشت: مقام شهید مقام تاسف نیست، مقام غبطه است. این مقام به میزانی بلند است که ائمه اطهار(علیهم السلام) در راز و نیازهای خود مرگشان را از خداوند، شهادت طلب می کردند.

وی افزود: وقتی امیرالمومنین (علیه السلام) در یکی از جنگ هایی که با کفار داشتند متوجه شدند که شهید نمی شوند بسیار متاثر شده و به پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله و سلم) عرض کردند: یا رسول الله یعنی مرگ من با شهادت رقم نمی خورد؟ حضرت فرمودند: مرگ تو شهادت است اما در این جنگ به شهادت نمی رسی. حضرت علی (علیه السلام) باز هم اندوهگین شدند که شهادتشان چرا دیر رقم می خورد. این ها همه بخاطر جایگاه عظیم شهادت نزد خداوند می باشد.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که آیات متعددی در قرآن کریم وجود دارد که در خصوص شهادت به شهدا بشارت زندگی حقیقی داده شده است، تاکید کرد: یکی از مقامهای شهادت، زندگی جاودان و حقیقی می باشد که هر کسی پس از کشته شدن در راه خدا، حیاتش ادامه پیدا می کند.

این استاد حوزه با طرح سوالی مبنی بر دلیل این عزت و مقام نزد خداوند چیست، اظهار کرد: باید پرسید شهدا چه کرده اند که دارای چنین مقامی هستند. پاسخ این سوال را در روایتی از امام صادق(علیه السلام) می خوانیم که حضرت فرمودند: 7 ویژگی برای شهید مطرح است که یکی از آنها نظر نمودن شهید به وجه الله است.

وی ادامه داد: دومین ویژگی شهید در منظر امام صادق(علیه السلام)، مقام شفاعت است. در روایات دیگر نیز وجود دارد که یک شهید می تواند تا 40 نفر را نزد خداوند شفاعت نماید. هیچ کسی در دنیا نمی تواند به چنین جایگاه عظیمی دست پیدا کند.

حجت الاسلام مومنی بیان کرد: در حالی که هنوز جنگ به کشورمان نرسیده است، عده ای که اکثرشان در سنین جوانی به سر می برند، در نبرد مقابل با نیروهای تکفیری حاضر می شوند و مردانه می جنگند.

وی با بیان این که مرد واقعی، شهدای مدافع حرم هستند، تاکید کرد: همه جوانان می دانند که هر کسی تعلقات دنیوی دارد و مدافعان حرم نیز از این امر استثنا نیستند اما مردانگی آنها در جایی اثبات می شود که دست از دنیا کشیده و شجاعانه در جبهه ها حضور پیدا می کنند.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به حضور عده ای در جلسات بهائیان، اظهار کرد: عده ای به دیدن افراد نجس می روند و با کمال پررویی می گویند: من از این کارم پشیمان نیستم. بدبخت! تو نجس و پاکی را نمی فهمی؟ تو که نمی توانی نجس و پاکی را تشخیص دهی چگونه دم از حقوق بشر می زنی؟ پدرت به تو یاد نداده است نجس و پاکی چیست؟

وی در پایان گفت: برخی در اوایل جنگ تحمیلی می گفتند رزمندگان برای پول به جبهه می روند. اکنون نیز عده ای می گویند مدافعان حرم حقوق میلیونی می گیرند. این افراد می خواهند در این مسیر مقدس سنگ اندازی کنند

همچنین در این مراسم، حاج مهدی سلحشور و کربلائی سید رضا نریمانی، بر مصائب امام حسین (علیه السلام) و یاران باوفایش نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کردند.

گفتنی است، در پایان این مراسم با حضور دکتر مهدی جمالی‌نژاد، شهردار اصفهان، مهندس رضا امینی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و سردار مجتبی شیروانیان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان از خانواده‌های شیروانیان، شاهسنایی و رحیمی و خانواده ۶۰ شهید مدافع حرم افغانی و ایرانی تجلیل شد.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

13

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − = 12