img_3109

در دهه نورانی امامت و ولایت برنامه‎های متعددی با هدف تعظیم شعائر اسلامی و ایجاد یک فضای معنوی توام با شادی و لبخند در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) پیش‌بینی شده بود که برگزاری این برنامه‌ها از روز یکشنبه ۲۱ شهریور ماه جاری آغاز ‌شد و تا روز سه‌شنبه ۳۰ شهریورماه ادامه داشت.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، برنامه‌های حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) با محوریت دهه ولایت و جشن عید غدیر با محتویات سخنرانی و مدیحه سرایی، زیارت و دعا و برنامه های متنوع فرهنگی در حرم مطهر از تاریخ 21 شهریور تا 30 شهریورماه برگزار ‌شد.

بخشی از این اقدامات و تدارک چینی گسترده که در اینجا به معرفی آنها می پردازیم:

مراسم دعای روحبخش عرفه

در اين مراسم كه از ساعت ۱۶ یکشنبه ۲۱ شهریورماه در صحن امام رضا ( علیه السلام ) حرم مطهر با حضور انبوه زائران و مجاوران برگزار شد، عاشقان و دلدادگان اهل بیت ( علیهم السلام ) خود را به اين مكان قدسي رسانده بودند و دعاي پر فيض عرفه را به ياد حج ناتمام سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (علیه السلام) قرائت كردند.

دعاي پرفيض عرفه را حجت الاسلام ناصری، حاج رسول میرباقری، حاج محمد داوری و کربلایی میثم جهدی، قرائت و در خلال اين مراسم به گوشه هايي از مظلوميت سالار شهيدان و ياران باوفايش در سرزمين كربلا اشاره كردند.

9

نماز عید قربان

همزمان با دهم ذی الحجه، نماز باشکوه عید سعید قربان با حضور گسترده زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام ) به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی مرشد برگزار شد.

6

غبارروبی مضجع منور حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام )

همزمان با دهه ولایت بارگاه منور مضجع منور حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) غبار روبی شد.

در این مراسم، پس از باز شدن درب ضریح مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام )، نذورات زائران که با عشق و شور در هم آمیخته و در این قطعه بهشتی از خاک، جلوه ای از ارادتمندی را متجلی ساخته بود، از ضریح مطهر خارج شد.

%d8%ba%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d8%a8%db%8c

جشن عید سعید غدیر خم ویژه دانش آموزان

در این مراسم که صبح روز جمعه 26 شهریور ماه با همکاری مرکز تربیتی سلاله در سالن اجتماعات کوثر آستان مقدس برگزار شد، حجت الاسلام محمودی به ایراد سخن و سپس مداح اهل بیت ( علیهم السلام ) کربلایی سید محمد رضایی به مدیحه سرایی پرداخت.

%d8%ac%d8%b4%d9%86-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%db%8c-%d8%ba%d8%af%db%8c%d8%b1 %d8%ac%d8%b4%d9%86-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%db%8c-%d8%ba%d8%af%db%8c%d8%b12

جشن میلاد امام هادی (علیه السلام )

حرم مطهر خواهر بزرگوار امام هشتم (علیه السلام) در شب میلاد هادی آل محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) میزبان خیل عظیم عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت ( علیهم السلام ) بود که برای عرض تبریک این میلاد فرخنده به دختر موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) خود را به بارگاه ملکوتی حرم مطهر رسانده بودند.

در این شب باشکوه کربلائی حمید مشکدار مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در مدح و ثنای امام هادی (علیه السلام ) به مدیحه سرایی پرداخت و دعای جامعه کبیره را قرائت نمود.

1

همایش بزرگ بانوان ولایی ویژه خواهران

همایش بزرگ بانوان ولایی عصر دوشنبه ۲۹ شهریور ماه همزمان با شب عید سعید غدیر خم با حضور جمع کثیری از بانوان مومن، ولایی و انقلابی در این آستان مقدس برگزار شد.

در این همایش که با هدف تبیین جایگاه زن در ولایت‌مداری است، سرکار خانم بنی طبا؛ کارشناس فرهنگی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم – شعبه اصفهان – بیاناتی پیرامون شرح و توضیح خطبه غدیر و نقش آن در زندگی اسلامی بیان نمود.

3

جشن بزرگ عید سعید و فرخنده غدیر خم

همزمان با عید سعید و فرخنده غدیر خم، مراسم ویژه‌ی‌ جشن دوشنبه ۲۹ شهریورماه از نماز مغرب و عشاء در صحن امام رضا ( علیه السلام ) حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار شد.

در این مراسم سراسر شور و معنویت که جمع کثیری از زائران و مجاوران حرم مطهر حضور داشتند، حجت الاسلام میرمرشدی به ایراد سخن پرداخت و کربلایی علیرضا شیوایی اشعار زیبایی در مدح و منقبت حضرت علی ( علیه السلام ) خواند.

5 9

زمزمه دعای پرفیض ندبه در روز عید غدیر

با طلوع آفتاب روز عید سعید غدیر‌خم، مراسم پرفیض دعای ندبه با حضور خیل منتظران و عاشقان فرهنگ ولایت و انتظار با نوای کربلایی امیر ملکی در حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) برگزار ‌شد.

1

برپایی نمایشگاه شناخت غدیر و یادگار غدیر

برپایی شناخت غدیر و یادگار غدیر در چهار غرفه که در غرفه اول لزوم نگاه نو و به روز به واقعه ی غدیر صحبت می شود. در غرفه دوم درباره هدیه دادن و هدیه گرفتن بحث می شود و اینکه خداوند هدایای بی شماری در اختیار ما قرار داده است که یکی از این هدایا ولایت و وجود مبارک حضرت علی (علیه السلام) است. در این غرفه از حاضرین خواسته می شود که اگر تمایل دارند داستان هدیه گرفتن های خود را برای سایرین بیان کنند. در آخر کسانی که داستانی را بازگو می کنند، توسط مسئول غرفه یک شاخه گل هدیه می گیرد. غرفه سوم مربوط به نقل واقعه غدیر است. غرفه چهارم مخصوص فروش محصولات فرهنگی ازجمله کتاب و سی دی های مربوط به روز غدیر است که با ۵۰ درصد تخفیف فروخته می شود.

4 5 06 6

برپایی غرفه ویژه کودکان 5 تا 10 سال

نمایشگاه ویژه کودکان 5 تا 10 سال شامل ۴ غرفه انتظار، داستان گویی غدیر به زبان کودکانه، نقاشی و ساخت کاردستی بود و در آخر نیز هدایایی به کودکان داده می شد.

1 2 3

غرفه کتابت نهج البلاغه

در این غرفه زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) با دست خط خود حکمت های نهج البلاغه را نوشته و در پایان به بهترین خط جوائز نفیسی اهدا شد.

شایان ذکر است، برنامه های دهه ولایت با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان، شهرداری منطقه 14، گروه فرهنگی محیا و گروه فرهنگی و پایگاه بسیج شهید مطهری ( رحمت الله علیه ) در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام ) برگزار شد.

7

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 1 = 11