رضا معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف کشور: پردیسی جامعی در حوزه های نیاز روز جامعه، بهداشت و درمان، خدمات رفاهی، اجتماعی و فرهنگی در زینبیه اصفهان فراهم شده که این پردیس در جغرافیای ایرانی اسلامی کم نظیر است.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت زینب (س)، روز گذشته مدیران ارشد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضمن بازدید از حرم مطهر حضرت زینب (س) و فعالیت های عمرانی و فرهنگی صورت گرفته و برای هماهنگی بیشتر و پیشرفت کارهای عمرانی و فرهنگی این آستان، در جلسه هم اندیشی که با حضور مدیران حرم و مدیران سازمان اوقاف استان اصفهان برگزار شد، شرکت کردند.

در این جلسه هم اندیشی حجت الاسلام نوروز پور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، رضا معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه، مهندس روان مدیرکل نظارت فنی بر اماکن موقوفات و اماکن مذهبی، حجت الاسلام صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و دکتر طیب نیا مدیر عامل بنیاد خیریه راهبری آلا به همراه مدیران ارشد حرم حضرت زینب (س) حضور داشتند.

در حاشیه این بازدید رضا معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف با مشاهده فعالیت های اجتماعی صورت گرفته در این آستان عنوان کرد: دوستانی که در زینبیه مشغول طراحی و انجام عملیات خدمات اجتماعی و فرهنگی هستند پردیسی جامعی در حوزه های نیاز روز جامعه، بهداشت و درمان، خدمات رفاهی، اجتماعی و فرهنگی فراهم کرده اند که این پردیس در جغرافیای ایرانی اسلامی کم نظیر است.

وی در ادامه نسبت به الگوبرداری این مدل در سایر بقاع متبرکه افزود: الگوی هوشمندانه ای که اینجا بر اساس عقلانیت و تدبیر طراحی شده است تداعی کننده مدینه فاضله است که اگر به جامعیت بپیوندد؛ الگوی شایسته ای برای ایران اسلامی و برای همه بقاع متبرکه ایران اسلامی است.

مععمی مقدم با اشاره به توانمندی ها و رویکردهای مدیریتی زینبیه درمورد استفاده از این پتانسیل مدیریتی گفت: ما به عنوان مدیران میانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور وظیفه داریم دانش حاصل از این تدابیر مدیریتی را به گوش 23 هزار هیئت امناء کشور برسانیم و من از همین جا اعلام می­کنم در جلسات آموزشی متمرکز که برای هیئت امنا و اقشار تاثیرگذار به منظور بازطراحی و بازمهندسی بقاع کشور برگزار خواهیم کرد، از اتاق اندیشه ورز این آستان استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف همچنین به رویکرد این آستان در بحث مواجه با معضلات اجتماعی این منطقه خاص اصفهان اشاره کرد و افزود:  باید به خاطر مواضع عالمانه ای که برای برون رفت از معضلات اجتماعی این منطقه اتخاذ شده که به امنیت اجتماعی کشور کمک می­کند؛ یک دست مریزاد جدی به گردانندگان این مجموعه هوشمندانه گفت و ما صمیمانه از اعضای هیئت امنا این بقعه و مجموعه آلا کمال تشکر را می­نماییم.