مدیر طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان با اعلام این خبر گفت: گنبد اصلی بقعه جدید این بارگاه نورانی صبح امروز (سه شنبه) 22 اسفندماه همزمان با روز شهید و ایام ولادت حضرت زهرا (علیهاالسلام) نصب شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، مهرداد کیهانفر؛ مدیر طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان با اشاره به پیشرفت 90 درصدی عملیات اجرایی اسکلت روضه منوره حرم مطهر حضرت زینب (علیهاالسلام)، افزود: این گنبد با قطر 18 متر و با ارتفاع 35 متر از سطح زمین به صورت فلزی بر روی ساق بتنی آن به طول 14 متر ساخته و نصب شد.

وی در ادامه افزود: طرح تزئینات و نازک کاری گنبد با تأکید بر الگوی معماری ایرانی، اسلامی و به منظور ایجاد یک شاخص شهری ویژه توسط کارشناسان خبره در دست اقدام می باشد و مراحل طراحی و اجرا گام به گام توسط هیئت امنای آستان مقدس حضرت زینب (علیهاالسلام) مورد بررسی و تصویب قرار می گیرد.

مهرداد کیهانفر با اشاره به طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان، خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و شهرداری اصفهان در فاز اول اجرایی شامل 19 هکتار و در دو بخش حوزه شهری و زیارتی در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: زیر بنای حوزه زیارتی این طرح 8 هزار مترمربع می باشد که برای بیش از 14 هزار مترمربع در قالب فاز اول توسط شهرداری منطقه 14 پروانه صادر شده است و در مرحله اول ساختمان روضه منوره با زیربنای بالغ بر 5 هزار مترمربع در حال ساخت و اجرا می باشد.

مدیر طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان با اشاره به نصب مناره های ساختمان روضه منوره در هفته های آتی، تصریح کرد: پس از اتمام مرحله ساخت اسکلت بنای در دست احداث، عملیات سفت کاری شروع و نسبت به تهیه طرح های تزئینات و نازک کاری آن اقدام می شود.

مهرداد کیهانفر در پایان عنوان کرد: پیش بینی می شود با اجرایی و عملیاتی شدن طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان و با توجه به توسعه گردشگری زیارتی، اشتغال زایی خوبی در زمان اجرا و پایان پروژه شامل حال مردم منطقه زینبیه شود.

گفتنی است، حضرت زينب (علیهاالسلام) يکي از دختران بلافصل امام موسي بن جعفر (علیهماالسلام) و خواهر امام رضا و احمد بن موسی و حضرت معصومه (علیهم السلام) می باشد که مضجع شريف او در روستاي ارزنان که هم اکنون به اصفهان متصل شده و نام زينبيه بر آن شهرت يافته، قراردارد. این بارگاه باعظمت از دیر باز ملجاء و پناهگاه عاشقان و دلباختگان خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) از سراسر دنیا بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

29 − = 27