انس کودکان با اهل بیت اصلی ترین هدف برپایی غرفه کودک و نوجوان در عمود 809 + فیلم

ابراهیم رنجکش مسئول فرهنگی موکب: از اهداف اصلی برپایی غرفه ی کودک و نوجوان در عمود 809 مسیر نجف به کربلا توسط خادمین حرم حضرت زینب سلام الله علیها، انس کودکان با اهل بیت بود.

به گزارش واحد روابط عمومی، ابراهیم رنجکش مسئول فرهنگی موکب حرم حضرت زینب سلام الله علیها در رابطه با برپایی غرفه کودک و نوجوان گفت:

سفر اربعین بهترین سفر تربیتی و ارزشی برای خانواده‌هاست که می توانند آموزه‌ها و اهداف قیام کربلا را در این مسیر تجربه کنند و از آن الگو بگیرند. به جرئت میتوان گفت ساعت‌ها سخنرانی نمی تواند مانند حضور خانوادگی برای کودکان پیام عاشورا را به تصویر بکشد.

وی درادامه افزود:

اصلی ترین هدف این موکب زمینه سازی اُنس کودکان با اهل بیت بود چرا که شاکله عاطفی انسان در ۷ سال نخست شکل می گیرد و تعیین کننده بسیاری از انتخاب‌ها در دوره های سنی بعدی خواهد بود. به همین سبب مهم است که کودک در ۷سال اول نسبت به مفاهیم هیئت ، مفاهیم دینی ، مناسک مذهبی و داستان‌های عاشورایی احساس خوبی پیدا کند و خاطرات شیرینی داشته باشد اما اگر حب به امام پیدا نکند درگیر الگوها و اسطوره‌هایی می شود که هیچ ارتباطی با فرهنگ و عقاید و باورها ندارد و بلکه دشمنی هم دارد و باعث تغییر مسیر کمال او می‌شود.

در همین راستا موکبی تخصصی که به صورت متمرکز برای کودکان ۱ تا ۷سال ارائه خدمات نماید، در طریق الحسین واقع در عمود ۸۰۹ با شرایط منحصر به فردی برپا شد. مهم‌ترین شاخصه فعالیت کودکان در این موکب داشتن خلاقیت بود که به همین جهت طرح موقعیت‌ فرشته‌ها با محوریت فرشته فطرس برنامه‌ریزی و اجرا شد که این فعالیت ها را در قالب دست ورزی و تعامل محور مطابق سن کودکان ۱تا ۷ سال تعریف می کرد.

در این فعالیت ها مفاهیم دینی و ارزشی با زبانی هنرمندانه و غیرمستقیم در قالب های اجرای اوریگامی، نقاشی، رنگ آمیزی، قرائت سوره و… در زمان استراحت بین راهی پدر و مادر در موکب به کودک انتقال پیدا می کرد.

غرفه کودک و نوجوان حرم حضرت زینب سلام الله علیها با 8 مربی خانم در محور های خلاقیت، بازی و دست ورزی مطابق با شرایط محیطی در ۲ بازه زمانی صبح و شب، روزانه به 300 کودک ارائه خدمت می کرد و در پایان فعالیت های کودکان جوایزی هم محور با محتوای اجرا به آن ها اهدا می شد.

 

 

انتهای پیام