,

گفت وگوی مدیر اجرایی ستاد اربعین آستان مقدس حضرت زینب (س) با شبکه افق سیما + فیلم

حجت الاسلام سیدرسول نریمانی: ابتدا باید فرهنگ موکب داری را تغییر دهیم؛ ما میهمان مردم عراق هستیم، میزبانی را از آن ها نگیریم...

به گزارش روابط عمومی حرم حضرت زینب خواهر امام رضا علیهما السلام در اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید رسول نریمانی مدیر اجرایی ستاد اربعین حضرت زینب (س) در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه افق سیما در برنامه فرامتن گفت: حدود 8 سال است که در مسیر پیاده روی اربعین حسینی با توجه به فرامین مقام معظم رهبری، کمک موکب داران عراقی می کنیم.

وی افزود: ابتدا بابرپایی کانکس های لباسشویی که حرکتی منحصر به فرد بود در 14 موضع با 17 کانکس مخصوص خواهران و برادران کار خودمان را شروع کردیم و دو سالی هست که با راه اندازی کارخانه تولید یخ و تولید روزانه 27 تن یخ و 120 هزار بسته آب، از عطش تشنگی زائرین پیاده مسیر کربلا می کاهیم. البته امسال دامنه فعالیت های فرهنگی و خدماتی خودمان را با برپایی موکب های عمود 809 و خیابان روضتین در کربلا افزایش داده ایم.

حجت الاسلام نریمانی که مسئولیت ریاست شورای راهبردی مواکب کشور را هم برعهده دارد در ادامه گفت: ابتدا باید فرهنگ موکب داری را تغییر دهیم؛ باید بدانیم ما میهمان مردم عراق هستیم و میزبانی را از آن ها نگیریم.

بعضی وقت ها موکب های ما کارهایی می کنند که میزبانی عراقی ها تحت الشعاع قرار می گیرد و این به صلاح نیست.

در ادامه می توانید گزیده گفت وگوی تلویزیونی سید رسول نریمانی با شبکه افق سیما در برنامه فرامتن را مشاهده فرمایید.