IMG_3062 حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) در شب شهادت ششمین امام رحمت، امام صادق (علیه السلام)، غرق در ماتم و عزا بود و عاشقان و دلسوختگان در این شب برای عرض تسلیت خود را به حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) رساندند و در این مصیبت بزرگ اشک ماتم ریختند.

ارادتمندان ساحت مقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) برای عرض تسلیت ایام شهادت حضرت امام صادق (علیه السلام)، به محضر حضرت ولی عصر ( ارواحنافداه ) به حرم مطهر دختر موسی بن جعفر ( علیهماالسلام ) مشرف شدند.

در این مراسم حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین عمومی از اساتید حوزه علمیه قم، به ایراد سخن پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عمومی  با اشاره به عاقبت بخیری انسان ها، گفت: بزرگترین عامل عاقبت به خیری این است که انسان ضعف های خود را جبران کند و جلو گناهان را در زندگی خویش بگیرد چرا که اصلی ترین عامل بدبختی و عاقبت به شرّی، گناهان است. برای عاقبت بخیری دعا لازم است ولی کافی نیست و نیاز به حرکت و جنبش است.

وی با تأکید یر حدیث مَن کانَ عاقلاً خُتِمَ لَهُ بالجنّةِ إن شاءالله، گفت: آن کس که خردمند باشد پایانش به بهشت ختم می گردد اگر خدا بخواهد. تمام کسانی که عاقبتشان به شر شده است آدم های عاقلی نبودند و عقل خود را زیر پا گذاشتند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیث امام صادق (علیه السلام)، عنوان کرد: عاقل، عاقل نيست مگر آن كه سه صفت را در خود به كمال رساند: حق را در هنگام خشنودى و خشم ادا كند، آنچه را براى خود مى پسندد، براى ديگران هم بپسندد وهنگام خطاى ديگران، بردبار باشد.

پس از سخنرانی حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین عمومی، حاج محمد هویدا مداح و ذاکر خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) در سوگ مصیبت ششمین امام شیعیان مرثیه و روضه خواند.

1 2 3 4

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

64 − = 59