حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان همزمان با آخرین شب ماه ذی القعده و در شب شهادت نهمین امام رحمت، حضرت جوادالائمه ( علیه السلام ) غرق در ماتم و عزا بود.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، ارادتمندان ساحت مقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) برای عرض تسلیت ایام شهادت نهمین امام همام، حضرت جوادالائمه (علیه السلام) به محضر حضرت ولی عصر ( ارواحنافداه ) به حرم مطهر دختر بزرگوار حضرت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) مشرف شدند.

به همین مناسبت ویژه‌برنامه‌ای در این بارگاه ملکوتی برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین تاجیک طی سخنانی با اشاره به آیات و روایات به تبیین سیره زندگانی امام جواد (علیه السلام) پرداخت.

حجت الاسلام تاجیک در این برنامه با اشاره به سیره زندگانی امام جواد (علیه السلام) اظهار کرد: حضرت امام جواد ( علیه السلام ) یک‌بار، از شب تا صبح فقط می‌گفتند: «اللَّهُمَّ قِنِی شُحَّ نَفْسِی‏  خدایا مرا از بخل حفظ کن، مرا از بخل حفظ کن». صفت رذیله بخل یکی از بدترین صفت هاست که مانع پیشرفت انسان در مسیر سیر الی الله می شود و متأسفانه اکثر ما ها گرفتار این رذیله اخلاقی هستیم.

وی افزود: در دنیای امروز بدترین و بخیل ترین انسان ها دولتمردان آمریکایی هستند. آن ها آن قدر بخیل هستند که می گویند شما نباید انرژی هسته ای داشته باشید و می گویند انرژی هسته ای فقط مال من آمریکاست، نه تنها نباید داشته باشید بلکه علم آن را نیز نباید داشته باشید و حاضر نیستند علم انرژی هسته ای را به دیگران یاد بدهند.

ایشان در ادامه تصریح کرد: ما هم گاهی اوقات در زندگی هایمان نسبت به همسر، فرزند، دوست و همکار خود همین طور هستیم.

حجت الاسلام تاجیک با اشاره به روایت امام جواد (علیه السلام) که می فرمایند: اگر عیب‌های هر یک از شما بر دیگری آشکار می‌شد، همدیگر را دفن نمی‌کردید، اظهار کرد: خداوند ستارالعیوب است و ما این صفت را از خداوند متعال یاد بگیریم و اگر بدی از کسی می بینیم همان جا دفن کنیم و برای دیگران بازگو نکنیم.

در ادامه این مراسم مداح و ذاکر خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام)، کربلایی علیرضا روانبخش در سوگ مصیبت امام محمد تقی (علیه السلام) مرثیه و روضه خواند.

در یایان این مراسم عزاداران حضرت امام جواد ( علیه السلام ) مهمان سفره کریمانه این امام همام بودند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

68 + = 75