مسئول کمیته نما و منظر، نام گذاری و محتوا طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) از آغاز عملیات اجرایی ساخت ضریح مطهر این بارگاه نورانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، علیرضا بخشی؛ مسئول کمیته نما و منظر، نام گذاری و محتوا طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) با اعلام این خبر، گفت: این ضریح به مدت یک ماه است در کارگاه ساخت ضریح حرم مطهر وارد فاز اجرایی شده است و در حال ساخت می باشد.

وی ادامه داد: در ساخت ضریح حرم مطهر سعی شده است ضریحی در خور شأن و مقام این بانوی جلیل القدر و با شکل و فرمی قاعده مند و مهندسی شده باشد که از هر جهت قابل تأمل و در خور توجه باشد.

مسئول کمیته نما و منظر، نام گذاری و محتوا طرح توسعه حرم مطهر با بیان اینکه ضریح یک اثر معماری است و با استفاده از قواعد سازمان یافته شکل گرفته است، عنوان کرد: هندسه در طراحی فرم ضریح اهمیت فراوانی داشته و فهم چگونگی این شاخصه و مطابقت دادن چگونگی آن با معماری اسلامی، ایرانی روشنگر مسیر و راهگشای پیدایش و ساخت ضریح بوده است.

علیرضا بخشی خاطرنشان کرد: در طراحی ضریح این بارگاه نورانی نه تنها به کلیات معماری بلکه به جنبه های معنوی آن نیز توجه شده است و این مهم در بعضی از اجزای آن متجلی گشته و این امکان فراهم آمده است تا آیات الهی و ادبیات برخاسته از کلام وحی و اشعاری در منقبت حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) همراه با سلام و صلوات خاصه و اسماء جلاله طراحی و تدوین شود.

وی ادامه داد: در عملیات ساخت این ضریح از بهترین عوامل در جهت انجام کارهای هنری و ساخت اسکلت و تزیئینات بهره گرفته شده است.

مسئول کمیته نما و منظر، نام گذاری و محتوا طرح توسعه حرم مطهر در پایان تصریح کرد: مدت زمان برای ساخت و اتمام ضریح مطهر یک سال پیش بینی شده است و ان شاءالله امیدواریم همزمان با اتمام عملیات اجرایی بقعه متبرکه نصب ضریح نیز انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + = 9