زنی که از موی سرش آویخته شده بود موی سر خود را از نامحرم نمی پوشاند و زنی که گوشت بدن خود را می خورد خود را برای دیگران آرایش می کرد و از نامحرمان پرهیز نداشت و زنی که گوشت بدن او را با قیچی می بریدند خود را در اختیار مردان اجنبی می گذاشت.

رسول خدا ( صلی الله و علیه و آله و سلم ) فرمودند:

زنی که از موی سرش آویخته شده بود موی سر خود را از نامحرم نمی پوشاند و زنی که گوشت بدن خود را می خورد خود را برای دیگران آرایش می کرد و از نامحرمان پرهیز نداشت و زنی که گوشت بدن او را با قیچی می بریدند خود را در اختیار مردان اجنبی می گذاشت.

بحارالانوار، ج 5، ص 69

1- آتش دوزخ

پيامبر اكرم (صلی الله و علیه و آله و سلم) در گفتارى زنانى را كه زينت خود را براى نامحرمان آشكار سازند، سزاوار آتش دوزخ مى‏شمارد: « نهى النّبى ان تتزيّن المرأة لغير زوجها، فان فعلت كان حقاً على اللّه ان يحرقها».
پيامبر اكرم (صلی الله و علیه و آله و سلم) نهى كرد زن را از اين‏كه خود را براى غير شوهرش آرايش نمايد. اگر چنين كند، بر خداوند سزاوار است كه او را در آتش بسوزاند.

2 – آويزان شدن بر مو

پيامبراكرم(صلی الله و علیه و آله و سلم) در مورد آن‏چه در ليلة المعراج مشاهده كرده بود، مى‏فرمايد: «و رأيت امرأة معلقه بشعرهايغلى دماغ رأسها»

زنى را ديدم كه به موهاى سرش آويزان بود و مغز سر او به جوش و غليان در آمده بود. سپس در توضيح رفتارى كه اين پيامد را به همراه داشته، فرمودند: «اما المعلقة بشعرها فانها كانت لا تغطى شعرها من الرجال»

اما آن زنى كه به موهاى سرش آويزان بود، زنى است كه موهاى خود را از مردان نمى‏پوشاند .

3 – چيدن گوشت بدن خود

از عقوبت‏هاى اخروى ديگر زنان بدحجاب در قيامت چيدن گوشت بدن آنان توسط ايشان است كه در روايت پيشين به آن اشاره شده است: «و رأيت امرأة تقطع لحم جسدها من مقدمها و مؤخرها بالمقاريض من النار… »

زنى را ديدم كه گوشت بدن خود را از جلو و از عقب باقيچى‏هائى از آتش مى‏چيد.
«و اما التى كانت تقرض لحمها بالمقاريض فانها كانت تعرض نفسها على الرجال»

و اما آن زنى كه گوشت بدن خود را به قيچى هائى از آتش مى‏چيد، آن زنى بود كه در دنيا خود را در معرض تماشاى نامحرمان و در اختيار آنها مى‏گذاشت.

4 – خوردن اعضای جسم و جسد

در بخش ديگرى از روايت پيشين آمده است: «و رأيت امرأة تأكل لحم جسدها و النار توقد من تحتها»
زنى را ديدم كه گوشت بدن خود را میخورد و آتش از زيرش افروخته مى‏شد.
«واما التى تأكل لحم جسدها فانها كانت تزين بدنها للناس».

و اما آن زنى كه گوشت بدن خود را میخورد آن زنى است كه بدن خود را براى مردم زينت میكند.

ای وجدان آگاه و بیدار! ای خواهر گرامی! اکنون با علم به غیرت خالق هستی بر گوهر وجود زن و گرفتاری در عذابی که فکرش انسان را افسرده و نالان می کند آیا هیچ مصلحتی و توجیهی برای بدحجابی باقی می ماند؟!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

26 + = 36