IMG_3797 همایش بزرگداشت حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و روز ملی تکریم امامزادگان، عصر پنج شنبه 21 مردادماه در سالن اجتماعات حرم مطهر برگزار شد.

حضرت آیت الله طباطبائی نژاد؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، مدیران و مسئولان اوقاف و امور خیریه و شخصیت‌های استانی و عموم مردم در این همایش حضور داشتند.

در این مراسم، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی دکتر مسعود نیکدستی و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، حاج محمد رضا دیانی؛ تولیت آستان مقدس حضرت زینب ( علیها السلام ) اصفهان و حجت الاسلام حسن امیری؛ معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به ایراد سخن پرداختند و سپس حاج مجید ربانی اشعاری را در مدح حضرت زینب ( علیها السلام ) و اهل بیت ( علیهم السلام ) خواند.

در ادامه این همایش،  حضرت آیت الله طباطبائی نژاد؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در سخنان کوتاهی با تاکید به ظرفیت بالای بقعه این امامزاده برای تبدیل شدن به مرکز بزرگ فرهنگی در اصفهان، گفت: عشق و ارادت مردم ایران به اهل بیت (علیهم السلام) باعث شده تا امامزادگان به این کشور روی بیاورند و وجود آنان موجب افتخار و سربلندی مردم کشورمان است .

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: ایرانیان که روزی با آغوش باز اسلام را پذیرفتند و به این دین مبین روی آوردند، در سال‌ها و دهه های بعد هم با عشق و علاقه تمام، پذیرای فرزندان و نوادگان اهل بیت ( علیهم السلام ) بوده‌اند. آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) معروف به بی بی زینب، همواره پذیرای زایران ایرانی، و دیگر زوار مسلمان از کشورهایی همچون لبنان، عربستان، عراق، پاکستان و افغانستان است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آثار محبّت اهل بیت (علیهم السلام ) در قرآن و روایات، گفت: هر کس با محبّت آل محمّد (صلی الله و علیه و آله و سلم) بمیرد، شهید از دنیا رفته و گناهانش بخشوده شده و با توبه و مؤمن کامل الایمان و بر سنّت و جماعت اسلام از دنیا رفته است. برعکس، هر کس با بغض آل‌محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) از دنیا برود، کافر از دنیا رفته و روز قیامت در حالی وارد عرصه محشر می‌شود که در پیشانی او نوشته شده، مأیوس از رحمت خدا!»

امام جمعه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آیه «قل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى » اصل محبت به اهل بیت  (علیهم السلام ) به عنوان مزد رسالت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ذکر شده و سپس در آیه « قُلْ ما سَأَلْتُكُمْ مِنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَكُمْ » خداوند متعال می‌فرماید ؛ بگو هر اجر و پاداش از شما خواسته‌ام، براى خود شماست.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

IMG_3746

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

48 − = 42