همایش خانواده موفق با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین دهنوی کارشناس مسائل خانواده عصر امروز ( جمعه )  ۶ اسفندماه در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس، در این همایش که با حضور زائرین و مجاورین حرم مطهر برگزار شد، حجت الاسلام دهنوی بیاناتی پیرامون نقش و کارکردهای دین در زندگی بیان نمود.

حجت الاسلام دهنوی در این همایش با اشاره به اینکه محدودیت ها در اسلام برای مصونیت است و واجبات برای رشد انسان، گفت: در زندگی ما دوگونه حکم برای ما آورده شده است، یکی واجبات که به تعبیر امروزی ها باید ها که برای ارتقای زندگی ما وضع شده است و دیگری محرمات و به تعبیر امروزی ها نباید ها است که برای مصونیت است که جسم و جان و روح و روان ما در امان بماند.

مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی با تأکید بر اینکه آسایش نیازهای مادی ما را برطرف می کند و برای خوشبختی کافی نیست، اظهار کرد: بعضی می پرسند چرا کسانی که واجبات را انجام نمی دهند و نماز هم نمی خوانند ولی بهترین زندگی را دارند؟ باید در جواب آن ها بگویم آنها آسایش و زندگی دارند ولی آرامش ندارد.

وی با اشاره به اینکه چرا خانم ها باید حجاب داشته باشند، افزود: خانم ها جواهر هستند ولی ما آقایان تیرآهن هستیم و هیچ دزد عاقلی نمی آید تیرآهن ببرد ولی جواهر را به راحتی می برند و به همین علت هیشه جواهر را در گاو صندوق نگهداری می کنند ولی تیرآهن را زیر آفتاب می گذارند، بر روی آن خاک می ریزند ولی بازهم سخت و محکم است و از بین نمی رود.

حجت الاسلام دهنوی خاطرنشان کرد: یک پژوهشگر آمریکایی در یک تحقیق میدانی به این نتیجه دست یافته که 80 درصد دختران آمریکایی به افسردگی ماژور مبتلا هستند و جالب این است که 80 درصد پسران مورد تحقیق از ارتباط گسترده با جنس مخالف احساس رضایت کرده و از تنوع طلبی رضایت دارند.

وی هدف 80 درصد دختران از ایجاد رابطه را ازدواج عنوان کرد و بیان داشت: هدف 80 درصد پسران از ایجاد ارتباط، ازدواج نیست و این هشداری جدی برای دختران است. یک دختر با هزار آرزو با یک پسر، ولی یک پسر با هزار دختر و یک آرزو ارتباط برقرار می کند.

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به روابط دختر و پسر قبل از ازدواج، تصریح کرد: اگر این ارتباطات به ازدواج منتهی نشود باعث ایجاد سرخوردگی ها، احساس شکست، مرد گریزی ها و ازدواج گریزی ها در خانم ها، افسردگی های ماژور، افکار خود کشی ایجاد می کند و نظام فکری و زندگی انسان را به هم می ریزد و اگر به ازدواج منتهی شود اعتماد نسبت به هم سلب می شود و سوء ظن ایجاد می شود این گونه عشق ها انسان را کر و کور می کند و باعث می شود انسان به بن بست برسد.

حجت الاسلام دهنوی در پایان با بیان اینکه هر کجا خداوند حرامی قرار داده است به خاطر مصونیت است، گفت: دیدن فیلم های مستهجن هم برای متأهلین و هم مجردها آفت است. دین این گونه فیلم ها زن و مرد متأهل را سرد می کند و برای مجردها حسرت ایجاد می کند.

در پایان جلسه، عزیزان سوالات خود را مطرح نمودند و حجت الاسلام دهنوی به سؤالات ایشان پاسخ دادند.

برای دیدن تصاویر بر روی عکس کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

55 + = 60